مراسم رونمایی از نرم افزار جامع اصول فقه نسخه ۳ برگزار می شود

مراسم رونمایی از نرم افزار جامع اصول فقه نسخه ۳ با سخنرانی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال بختیاری مدیر علمی گروه فقه و اصول امروز (دوشنبه8 آبان ماه ) در نشست مطبوعاتی رونمایی از نرم‌افزار کتابخانه و درختواره جامع اصول فقه نسخه ۳ با اشاره به پیشینه این نرم افزار گفت: نرم افزار اولیه به صورت دیسک شامل کتاب های دینی شاخص از جمله رسائل و کفایه تهیه و در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از تولید این دیسک نرم افزاری تولید شد که دارای بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب اصولی با قابلیت جستجو بود گفت:این نرم افزار که به صورت سی دی تولید شد بسیاری از قابلیت های اروز را نداشت اما با اینحال وقتی وارد جامعه شد بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

حجت الاسلام بختیاری تصریح کرد بعد از آن نیز  نرم افزار جامع اصول نسخه ۲ با ۴۱۱ کتاب تولید شد که البته این کتابخانه شامل کتاب‌های شیعی و با قایلیت جستجوی پیشرفته و مقایسه بین متون و قابلیت دسترسی آسان به شرح متون بود.

مدیر علمی گروه فقه و اصول  مرکز نور بختیاری ادامه داد: در نرم افزار جامع اصول فقه ۳نسخه یک  توسعه جدی تری داده شد و از مرحله کتابخانه  ای به مرحله پژوهش ارتقا داده شد و قابلیت پژوهش نیز به نرم افزار اضافه شد.

وی با بیان اینکه در نسخه سوم نرم افزار، مجموعه کتاب‌های اصولی در قالب نمودار درختی ارائه شده است که کاربران می‌توانند طبق ترتیب منطقی و به سهولت  به مطالب مورد نظر خود دست یابند.

بختیاری با اشاره به دیگر ویژگی های نسخه سوم تصریح کرد: نمایه‌های مکمل، جستجو بر اساس کلید واژه، قرار گرفتن کتابخانه و درختواره در یک نرم افزار، افزودن تعداد ۲۲۳ عنوان کتاب علم اصول از کتب اهل سنت، وجود کلیپ های آموزشی، ارائه مطالب خارج از درختواره در بخش نمایه مکمل، اتصال آیات متن کتب به قرآن کریم و امکان جستجو در قاموس نور از درون برنامه از جمله  دیگر ویژگی‌های نرم افزار جامع اصول فقه نسخه ۳ است.

لازم به ذکر است مراسم رونمایی از نرم افزار کتابخانه جامع اصول فقه نسخه ۳ روز( پنج شنبه ۱۱ آبان ماه)  ساعت ۱۰ با سخنرانی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) برگزار خواهد شد.

کد خبر 1731070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha