ورود کانون‌های فرهنگی هنری به عرصه تئاتر نوجوانان و جوانان را جذب مسجد می‌کند

کرمی با بیان اینکه پرداخت کانون‌های فرهنگی هنری به تئاتر در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موثر است، گفت: با توجه به اعتمادی که خانواده‌ها به مسجد دارند امکان انجام فعالیت‌های گسترده برای کودکان و نوجوانان در آنها وجود دارد.

«شهرام کرمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در زندگی اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: برخی مساجد را تنها مکانی برای عبادت و اقامه نماز می دانند، اما در طول تاریخ و در فرهنگ ما مسجد به عنوان یک پایگاه مردمی با کارکردهای متنوع شناخته می شود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر بیان کرد: مسجد علاوه بر کارکرد عبادی همواره پایگاهی برای انجام فعالیت های جانبی محسوب می شده است و فعالیت های خیریه و فرهنگی و هنری با خانه های خدا پیوند داشته و این برنامه ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد نمود و بروز بیشتری یافته است.

دبیر ادوار مختلف جشنواره تئاتر شهر با اشاره به رونق فعالیت های کتاب و کتابخوانی در مساجد گفت: اگر چه در مقطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تغییر سبک و شیوه زندگی مردم، کارکردهای فرهنگی مساجد کمرنگ شد، اما در حال حاضر مساجد در حوزه های فرهنگی و هنری بویژه برای کودکان فعالیت های گسترده ای انجام می دهند و مکان قابل اعتماد برای خانواده ها محسوب می شوند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: ورود کانون های فرهنگی هنری مساجد به هنرهای نمایشی و تئاتر با رویکرد دینی می تواند در رونق مساجد نقش اثرگذاری داشته باشد، اما ضرورت دارد، انجام چنین فعالیت هایی در مساجد اطلاع رسانی شود تا علاقه مندان به رشته های هنری از آموزش های مساجد در این زمینه بهره مند شوند.

کد خبر 1731179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha