مجتمع فرهنگی و هنری ناقوس خوسف نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار

حسینی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری استاد ناقوس خوسف نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۸ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است امیدواریم بعد از تخصیص اعتبار سفر، تکمیل این پروژه فرهنگی آغاز شود.

سیدعلی حسینی- فرماندار شهرستان خوسف با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: در حوزه زیرساختی ما پروژه‌ها برزمین مانده فراوانی در شهرستان خوسف داریم چون نزدیکی به مرکز استان موجب شده بود به برخی از زیرساخت‌ها این شهرستان توجه نشود.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم حرکت خوبی در حوزه به نتیجه رساندن پروژه‌های بر زمین مانده داشته‌ایم که بیمارستان خوسف مهمترین پروژه برزمین مانده و از مطالبات مردم بود که حدود ۱۱ سال به نتیجه نرسیده بود.

حسینی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بیمارستان خوسف در یکسال گذشته تخصیص داده شده و اجرای این پروژه شتاب گرفته است، افزود: اکنون بخش اورژانس بیمارستان حضرت قائم خوسف پس از ۱۱ سال راه‌اندازی شده است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه تجهیزات پنج بخش بیمارستان نیز تأمین و جاگذاری شده است، گفت: ۵۴ نیرو از طریق آزمون استخدامی دانشگاه علم پزشکی بیرجند برای این بیمارستان جذب و بکارگیری خواهند شد.

وی با این تعبیر که بیمارستان خوسف در دولت سیزدهم جان گرفت، عنوان کرد: پزشک متخصص عمومی و سایر پزشکان نیز برحسب نیاز در برخی از روزهای هفته به صورت ثابت در بیمارستان خوسف حضور خواهند یافت.

حسینی درخصوص ساخت نهضت ملی مسکن در این شهرستان، گفت: در چند ماه اخیر حدود ۱۰۰ هکتار زمین به شهر خوسف الحاق شد و با توجه به سرریز شهر بیرجند که متقاضی سکونت در خوسف بودند هزار و ۹۰۰ نفر ثبت‌نام و حدود ۶۰۰ نفر پرونده‌های خود را تکمیل کردند و با قرعه‌کشی انجام شده به ۳۰۰ نفر از متقاضیان زمین تحویل شده است.

فرماندار خوسف ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی مجوز سرریز جمعیت بیرجند به خوسف صادر شد و اکنون با استقبال قابل توجه مردم، شرایط بسیار خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن در این شهرستان داریم چون قبل از این متقاضی برای ساخت مسکن نداشتیم.

وی از شتاب نهضت ملی مسکن در شهرستان خوسف خبر داد و خاطرنشان کرد: متقاضیانی که در بیرجند امکان دریافت زمین‌های یک طبقه حیاط‌دار و ویلایی طرح نهضت ملی مسکن را ندارند، می‌توانند در صورت تمایل در شهرخوسف زمین‌ها را به صورت ویلایی تحویل بگیرند.

حسینی در ادامه به پروژه نیمه تمام استخر شنای سرپوشیده شهر خوسف اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و دستور استاندار این پروژه تامین اعتبار شده و در این چند ماه، شاهد تسریع در عملیات اجرایی پروژه هستیم و امیدواریم با تزریق اعتبار نهایی شاهد افتتاح آن تا پایان سال جاری باشیم.

فرماندار خوسف با بیان اینکه استقرار اداره ثبت و اسناد مطالبه ۶ ساله مردم این شهرستان است، عنوان کرد: در حال حاضر موافقت این مهم از اداره کل ثبت و اسناد استان خراسان جنوبی اخذ شده و مکان و اعتبار تأمین شده و امیدواریم به زودی شاهد استقرار این اداره در خوسف باشیم.

حسینی به تنش آبی در بخش ماژان و مرکزی  شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: حدود ۴۲ روستا قعطی آب فراوان در تابستان داشتند که با ورود استاندار خراسان جنوبی یک کار انقلاب و جهادی شروع شد و یک حلقه چاه در بخش جلگه ماژان در نظر گرفته و خط انتقال آن ایجاد و تجهیز شد و در مدت کمتر از یکماه مشکل تأمین آب این روستاهای دارای تنش آبی مرتفع شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال مخزن هزار مترمکعبی آب شهر خوسف به اتمام رسید و این نیز یک حرکت جهادی قابل توجه بود و مشکل تأمین آب این شهر رفع شد.

فرماندار خوسف خاطر نشان کرد: با پایان دولت سیزدهم در عمل مشکل تأمین مالی و اجرای پروژه‌های آبرسانی به شهرستان خوسف کامل رفع خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی و هنری استاد ناقوس شهرستان خوسف بیش از ۱۶ سال بر زمین مانده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۸ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است امیدواریم بعد از تخصیص اعتبار سفر، تکمیل این پروژه فرهنگی آغاز شود.

وی در ادامه گفت: تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری استاد ناقوس نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر 1731213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha