ضایعات آفات‌ فرهنگی قابل قیاس با آسیب های جسمانی نیست

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه در امور فرهنگی باید به صورت دانش‌بینان، عالمانه و آگاهانه عمل کنیم، گفت: آفت‌هایی که در زوایه فرهنگی برای انسان حاصل می‌شود ضایعاتش قابل قیاس با ضایعات جسمانی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۹ آبان) در دیدار با روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی استان اظهار کرد: عالم که در آن زندگی می‌کنیم، عالم اضداد است و هر چیزی آفتی دارد؛ حتی آهن به آن سختی اگر ضدزنگ به آن نزنید و به آن رطوبت برسید، پودر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان هم آفت دارد، تصریح کرد: آفت‌های جسمانی که با باقی حیوانات مشترک است و راهکارهای آن تا حدی مشخص است اما آفت‌هایی که بر انسانیت انسان وارد می‌شود به گونه‌ای است که با وجود این آفت‌ها نمی‌شود اسمش را انسان گذاشت دلیلش هم این است که صفات انسانی ندارد.

وی ادامه داد: از خود انسان توقع است که برای درد و رنج‌های فرهنگی که انسانیتش را به خطر می‌اندازد هم یک حسابی داشته باشد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه آفت‌هایی که در زوایه فرهنگی برای انسان حاصل می‌شود ضایعاتش قابل قیاس با ضایعات جسمانی نیست، این سئوال را مطرح کرد که کدام بیماری اندازه جنگ جهانی اول تلفات داد؟ کدام بیماری ۸۰ یا ۱۰۰ میلیون مردم سرخ‌پوست قاره امریکا را نابود کرد؟ کدام میکروب اندازه داعش یا جنگ خلیج فارس و جنگ هشت ساله دفاع مقدس ضایعات داد؟

امام جمعه بیرجند افزود: این در حالی است که اگر یک مقدار دقیق‌تر نگاه کنیم، اشاعه بیمارهای مسری در میان بشر خودش زائیده بی‌فرهنگی است یعنی آنها را هم به حساب یک بیماری عفونی نگذارید چون فرهنگ صحیحی رعایت نشده این بیماری به وجود آمده است.

وی با انتقاد از اینکه اختصاص اعتبارات فرهنگی در پایان صف تخصیص اعتبارات قرار دارد، عنوان کرد: حتی مصرف اعتبارات فرهنگی هم مشکل دارد و به خاطر همین بعد با مسائل و آسیب‌های اجتماعی از طلاق، قاچاق، دزدی و ضایعات بین‌المللی مواجه می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با نکوهش و محکومیت حمایت کشورهای استعمارگر اروپایی و امریکا از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تصریح کرد: آیا این‌ها میکروب فرهنگی نیستند که کودکان و زنان را می‌کشند و خانه‌های مردم فلسطین را بمباران می‌کنند.

آیت الله عبادی متذکر شد: در حوزه فرهنگ، اعتبار و اختصاص و مصرف درستی ندارد و کسانی در کار فرهنگی دخالت می‌کنند که تخصص ندارند.

وی با اشاره به اینکه وقتی ما اقدامات درست و علمی را به موقع انجام ندهیم نتیجه معکوس است و مقصر این کار خودمان هستیم، افزود: انسان موجودی است که ذاتا فرهنگی آفریده شده و تحت این عنوان نمی‌تواند خارج شود؛ حتی انسان منحرف، یک انسان دارای فرهنگ منحرف است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: از سویی اقدام مناسب برای اجرای صحیح فرهنگ دینی نمی‌کنیم از سویی توقع داریم وقتی خودمان خراب می‌کنیم همه نق می‌زنیم.

آیت الله عبادی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری، افزود: باید افرادی را انتخاب کنیم که شاخصه‌های لازم را داشته باشد و اگر دولت اسلامی به وجود آید جامعه اسلامی به وجود خواهد آمد.

وی با تأکید بر اینکه اگر دولت‌ها دلسوزانه عمل کنند و هر چیزی را سر جای خودش و به موقع فرهنگ‌سازی کنند مردم خوب هستند، تصریح کرد: در امور فرهنگی باید به صورت دانش‌بینان، عالمانه و آگاهانه عمل کنیم و در رأس اینکه از دشمنان‌مان اطاعت نکنیم.

کد خبر 1731234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha