افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان انتخابات مجلس در استان زنجان/ثبت نام ۳۴۷ داوطلب از استان نهایی شد

رفیعی با اعلام افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل گفت: تعداد ۳۷۴ داوطلب ثبت نام خود را نهایی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در نشست خبری به منظور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: انتخابات نمود مردم سالاری و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به وجود پنج کرسی استان زنجان در مجلس و چهار حوره انتخابیه اشاره کرد و گفت: اقدامات مقدماتی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از سال ۱۴۰۱ شروع، ستادی در این زمینه تشکیل شده است.

رفیعی با اعلام افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل گفت: تعداد ۳۷۴ داوطلب ثبت نام خود را نهایی کردند. که از این تعداد ۴۲ نفر بانوان و ۳۳۲ نفر از آقایان بودند؛ در حوزه انتخابی زنجان و طارم ۲۲۰ نفر، در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۵۸ نفر، حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۶۱ نفر و حوزه انتخابیه خدابنده ۳۵ نفر ثبت نام کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بیشترین ثبت نام کنندگان با تعداد ۸۳ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال و سپس رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال با ۷۱ داوطلب  قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آغاز بررسی پاسخ های مراجع ۵ گانه در هیئت های اجرایی خبر داد و گفت: از ۴ آبان ماه این بررسی ها شروع شده و تا ۱۸ آبان ماه ادامه دارد و پس از ان نتایج به داوطلبان و هیئت های نظارت اعلام خواهد شد.

به گفته رفیعی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازده اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1731259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha