نامه 30 عالم و موسسه اسلامی به شیخ الازهر / برای بازگشایی مرز رفح وارد عمل شوید

30 موسسه علمی و موسسه بین‌المللی اسلامی در نامه‌ای به شیخ الازهر مصر خواستار مداخله وی برای بازگشایی مرز رفح شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، علما و موسسات بین‌المللی اسلامی از شیخ الازهر خواستند برای بازگشایی مرز رفح مداخله کند.

بنابراین گزارش، علما، مبلغان و مؤسسات بین‌المللی اسلامی نامه ای به دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر ارسال کردند و از وی خواستند تا برای باز کردن گذرگاه مرزی رفح با نوار غزه و آوردن کمک های بشردوستانه مداخله کند.

در این پیام که روز سه‌شنبه(9 آبان ماه) منتشر شده، آمده است: غزه توسط گذرگاه مصری-فلسطینی رفح خفه می‌شود، گذرگاهی که بند ناف آن است، گذرگاهی بسته که در آن ده‌ها تن مواد غذایی، دارو و سوخت در آن نگه‌داشته می‌شود، شاید خداوند شما را بانی این کار قرار داده است، پس برای بازگشایی این مرزگام بردارید، هیچ کس نمی تواند شما را متوقف کند یا شما را به عقب برگرداند.

این نامه توسط حدود 30 موسسه علمی و انجمن بین المللی از جمله اتحادیه جهانی علمای مسلمان، دارالفتوای لیبی، انجمن علمای فلسطین، انجمن علمای یمن، انجمن بین المللی انصار النبی و انجمن علمای مالزی امضا شده است.

این یک وظیفه نیست، بلکه یک تکلیف است

در همین راستا، یحیی اسماعیل حبلوش، دبیرکل جبهه علمای الازهر در توضیح این پیام گفت: درخواست باز شدن گذرگاه رفح یک وظیفه نیست، بلکه یک تکلیف است.

وی طی تماس تلفنی با الجزیره مباشر گفت:  همصدا با  این علما و موسسات از شیخ الازهر می‌خواهیم که این پیام را مد نظر قرار دهد و در جایی باشد که مسلمانان آرزوی آن را دارند.

کد خبر 1731383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha