دغدغه مردم جنوب کرمان در بحث انتقال آب هلیل رود را به ریاست قوه قضاییه منتقل می‌کنم

حجت الاسلام پور خاقان گفت؛ قطعا ما دغدغه های مردم جنوب کرمان در بحث انتقال آب هلیل رود را منتقل می کنیم اما این را بدانید که آب نعمت الهی است برای همه هست و ان شاءالله بارش ها فراوان شود همه بتوانند از آب استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام پور خاقان در حاشیه اولین روز از سفر به شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران، گفت: ریاست قوه قضائیه در سفرهای استانی که دارند تاکید شان بر این است که به شهرستان های استان سفر کنند اما چون با محدودیت وقت روبرو هستند بنابراین معاونین خودشان را به شهرستان ها اعزام می کنند.

نماینده ویژه قوه قضاییه در جیرفت افزود: بنده از طرف ریاست محترم قوه قضاییه مأموریت پیدا کردم به شهرستان های فاریاب  و جیرفت سفر کنم که امروز در شهرستان فاریاب بودیم امشب و فردا صبح هم در جیرفت خواهیم بود.

وی ابراز کرد: عمده ترین هدف ما از این سفر ابلاغ سلام ایشان، بررسی مشکلات مردم در عرصه های مربوط به قوه قضائیه اعم از مشکلات ثبتی، پزشکی قانونی، سازمان قضایی، دادگستری، زندان ها و سایر قسمت های قوه قضایی است.

حجت الاسلام پور خاقان اضافه کرد: بررسی کنیم مشکلاتی را که می توان با انتقال به ریاست قوه و طرح آنها در جلسات مربوط به سران قوا و یا انتقال آنها به مسئولین تراز اول کشور آن مشکلات را برطرف کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه در این سفر مشکلات را احصا و منعکس می کنیم، عنوان کرد: مشکلات حوزه کشاورزی اعم از نگهداری، حمل و نقل، نبود صنایع تبدیلی، مشکلات مربوط به معادن، کمبود آب، انتقال آب، پرونده های کثیر الشاکی و مانند این مسائل را احصا و بررسی می کنیم سپس در شورای قضایی به اطلاع ریاست قوه قضایی می رسانیم و مکتوب تحویل می دهیم تا پیگیری شوند.

وی در پاسخ سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر این که انتقال سرشاخه های هلیل رود به خارج از منطقه به دغدغه جدی مردم جنوب کرمان تبدیل شده و یکی از پرونده های مطرح در قوه قضاییه است، ابراز کرد: قطعا ما دغدغه های مردم را منتقل می کنیم اما این را بدانید که آب نعمت الهی است برای همه هست و ان شاءالله بارش ها فراوان شود همه بتوانند از آب استفاده کنند.

حجت الاسلام پور خاقان اظهار کرد: امیدواریم طرح انتقال آب از جنوب کشور خلیج فارس و دریای عمان تکمیل شود تا مشکلات مربوط به آب به طور کلی رفع شوند، در گذشته که آب فرآوران بود این مشکلات وجود نداشت اما امروز این مشکلات به دلیل کمبود آب است.

نماینده ویژه قوه قضائیه در جیرفت بیان کرد: حضرت آقا فرمودند؛ نیروهای مسلح ناموس این ملت هستند، امنیت کشور را مرهون زحمات نیروهای مسلح هستیم، در همه عرصه ها و قسمت ها الحمدالله امنیت پایداری در کشور جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما دو ماموریت داریم، افزود: یکی صیانت و حفاظت از این نیروها ا ست که در قالب آموزش های پیشگیری از وقوع جرم قضات ما با حضور در یگان های مختلف نیروهای مسلح این مهم را انجام می دهند و اساسا نیروی آموزش دیده مرتکب جرم نمی شود.

حجت الاسلام پور خاقان ابراز کرد: دوم چنانچه خدایی نکرده در راستای انجام ماموریت، ماموری مرتکب جرم شود یعنی ماموری به خطا تیراندازی کرده و در نتیجه آن قتلی اتفاق افتاده، حتما از حمایت های قانونی برخوردار می شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: اگر خدایی نکرده کسی با سوء استفاده از موقعیت و لباس نیروهای مسلح مرتکب جرمی شود با آن مجرم هم قاطعانه برخورد می کنیم تا امنیت روحی، روانی و اجتماعی مردم و همچنین صلابت و اقتدار نیروهای مسلح حفظ شود.

وی با بیان اینکه در قانون بکارگیری سلاح موارد استفاده از سلاح کاملا مشخص شده، خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که مامور می تواند از سلاح استفاده کند، برای دفاع از خودش و سلاحش است.

حجت الاسلام پور خاقان اضافه کرد: البته ممکن است بعضی از قسمت های قانون نیاز به اصلاح داشته باشد اما این طور نیست که مامور نتواند برای دفاع از خودش و سلاحش و یا دفاع از منطقه ای که به او سپرده شده از سلاحش استفاده نکند این مهم مراتبی دارد و باید طبق قانون مراتب بکارگیری سلاح رعایت شود.

کد خبر 1731502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha