رفع مشکلات باند فرودگاه جیرفت می تواند جنوب کرمان را به قطب اقتصادی تبدیل کند

حجت الاسلام پور خاقان گفت: رفع مشکلات باند فرودگاه جیرفت و معارضات آن می تواند منطقه جنوب کرمان را به قطب اقتصادی تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام پور خاقان در پایان سفر دور روزه به شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان و به نمایندگی از جانب ایشان در شهرستان جیرفت حاضر شدیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: امروز از نزدیک مسائل ‌و مشکلات مردم را چه نسبت به دستگاه قضایی و چه نسبت به سایر اموری که می تواند مرتبط با دستگاه قضایی باشد را شنیدیم و ان شاءالله مسائل را خدمت ریاست قوه قضاییه منعکس خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: بخشی از این مشکلات در خصوص طرح انتقال آب هلیل رود و سرچشمه های آن، مباحث مربوط به معادن این شهرستان که بهره برداری از آنها با مشکل مواجه شده بود.

حجت الاسلام پور خاقان با بیان اینکه انتقال زندان به خارج از شهر و جای جدید، تکمیل ساختمان پزشکی قانونی و رفع مشکلات آن از دیگر مباحث و مشکلات مطرح شده‌ است، عنوان کرد: تبدیل اداره ثبت اسناد به اداره کل ثبت اسناد، اداره بازرسی شهرستان به اداره کل سازمان بازرسی در جنوب کرمان مطرح شد که چنانچه در آینده براساس تقسیمات کشوری استان شود، این مهم هم محقق می شود.

نماینده ویژه قوه قضاییه در جیرفت مشکلات فرودگاه جیرفت را یکی دیگر از مباحث مطرح شده عنوان کرد و افزود: اگر گشایشی شود و باند فرودگاه استاندارد شود قطعا در اقتصاد منطقه خصوصا در بحث کشاورزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدید از پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر در جیرفت، گفت: یکی از مشکلات احصا شده در این بازدید، عدم استقلال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جنوب کرمان است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در این سفر استقلال شورای مبارزه با مواد مخدر جنوب کرمان را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم با تحقق این مهم روند برگزاری مزایده خودروهای توقیفی در جنوب انجام شود.

وی یکی دیگر از مشکلات احصا شده را عدم فضای نامناسب پارکینگ خودروهای توقیفی برشمرد و عنوان کرد: مناسب سازی فضای این پارکینگ را هم پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام پور خاقان با اشاره به بازدید از باند فرودگاه جیرفت، گفت: سعی می کنیم معارضات باند فرودگاه مرتفع شود و حتما مباحث و مشکلات مطرح شده را منعکس می کنیم و امیدواریم سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان سفری همراه با خیر و برکت فراوان باشد.

نماینده ویژه قوه قضاییه در جیرفت خاطرنشان کرد: رفع مشکلات باند فرودگاه جیرفت و معارضات آن می تواند منطقه جنوب کرمان را به قطب اقتصادی تبدیل کند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که شغل اغلب مردم جنوب کرمان و شهرستان جیرفت کشاورزی است و محصولات کشاورزان نیاز به صادرات دارند بنابراین توسعه باند فرودگاه کمک شایانی می‌کند تا محصولات این منطقه در بازارهای خارجی نیز به فروش برسند.

حجت الاسلام پور خاقان تصریح کرد: با توجه به این که تمدن هلیل رود از کهن ترین تمدن های جهان هست بنابراین توسعه باند فرودگاه جیرفت می تواند به صنعت گردشگری کمک کند و زمینه حضور گردشگران خارجی را فراهم آورد.

کد خبر 1731511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha