هر کس معتقد به ملیت و اسلامیت کشور است باید در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کند

امام جمعه کرمان تاکید کرد: هر کس معتقد به ملیت و اسلامیت این کشور است باید در راهپیمایی ۱۳ آبان به میزبانی دانش آموزان و دانشجویان و جوانان سلحشور این کشور شرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه (۱۲ آبان) در ادامه سلسله مباحث خطبه‌های اول هفته‌های اخیر مبنی بر ویژگی‌های دو نگاه دنیاگرایی و آخرت‌گرایی پرداخت و گفت: اخلاص برای نگاه آخرت‌محور اهمیت پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به آسیب‌های دنیاگرایی اظهار کرد: کسانی که دیگران را خراب می کنند تا خود به جایگاهی برسند به درد آن جایگاه نمی خورند زیرا افراد مجاز هستند فقط خود را عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی وجود ندارد رفتارهای خلاف را به اسم مصلحت نظام بر خود مباح بدانیم؛ گفت: اینکه عده‌ای سر رای آوردن خود با نظام زاویه گرفتند و همه خدمات خود بر بر باد دادند و اولین‌ها در تاریخ آخر خط قرار گرفتند نتیجه نگاه دنیاپرستی است.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم با بیان اینکه دشمنان بر سبک زندگی غربی در کشورهای اسلامی به خصوص ایران اسلامی تلاش می‌کنند؛ تاکید کرد: جهاد در این مبارزه و تدبیر مناسب برای ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی بر همه اشخاص حقیقی و حقوقی که توان و قدرت دادند اولویت‌دار و لازم است؛ تحکیم خانواده و ایجاد محبت و پیوند دوستی بین اعضای خانواده نقطه مقابل سبک زندگی غربی است.

وی سپس با عنوان کردن این مطلب که عقربه تغییر و تحول در دنیا به سرعت در حال چرخش است؛ در همین رابطه به وضعیت جبهه مقاومت در سرزمین‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: تسلیم شدن و جهاد هر رو هزینه‌هایی دارد اما هزینه تسلیم شدن این است که هویت اسلامی به حراج گذاشته شده و انسان های ریشه دار و دارای ریشه فرهنگی باید ذبح شوند و
حقارت‌ها، اسارت‌ها و غارت‌ها در انظار عمومی را شاهد باشیم و ثروت ها را غارت و انسانیت را تحقیر می‌کنند و همه را با رفاه کاذب معمولی باید معامله کرد.


حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در جهاد و مقاومت اسلامی اما دستاوردهایی است که از جمله آن حریت و آزادگی است؛ اسرائیل و متحدان او بدانند هر چه بمب دارید بر سر مردم غزه بریزید که مقاومت تر شده و با قدرت بیشتر علیه شما می جنگند و هر چه در این صحنه بیشتر قتل عام کنند وحدت اسلامی را بیشتر می‌شود.

وی رمز پیروزی ملت‌های اسلامی را در وحدت، مقاومت و آگاهی دانست و تاکید کرد: باید زمان و دشمن را خوب بشناسند و اسلام و امت اسلامی را ببینند و مقاومت کنند تا به پیروزی برسند و بستر را برای عدالت جهانی فراهم کنند.

امام جمعه کرمان سپس با بازخوانی کوتاه وقایع بزرگ ۱۳ آبان در سال‌های ۴۲، ۵۷ و ۵۸ نامگذاری این روز به نام‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به روز دانش‌آموز گفت: دانش آموزان مجاهد و فداکار و سلحشوری که وقتی پا به عرصه حرکت بر مبنای اعتقاد و دیانت خود می گذارند، به دشمن می فهمانند چند دهه با شما طرف هستیم و عمر و وقت و علم ما صرف جنگ تمام عیار با شما خواهد شد لذا حادثه بزرگ در دفاع از دین و انقلاب را دانش آموزان خلق کردند.

وی تاکید کرد: هر کس معتقد به ملیت و اسلامیت این کشور است باید در راهپیمایی این روز به میزبانی دانش آموزان و دانشجویان و جوانان سلحشور این کشور شرکت کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اخراج آمریکایی ها به عنوان یکی از شعارهای اول انقلاب، خاطرنشان کرد: امروز به برکت مبارزه و حرکت قدرتمند شما مردم که پشت ولایت فقیه ایستادید، اخراج آمریکایی ها از منطقه و جهان اسلام در دستور کار است و موفق شدید این رسالت را به برادران دینی خود منتقل کنید.

وی افزود: امروز پایگاه‌های آنان در کشورهای اسلامی ناامن است و این امر مبارک با دست شما و جهاد بزرگ و وحدت بزرگ جبهه جهاد و مقاومت که فرزند رشید میدانی این خطه شهید سلیمانی بوجود آورد همه منطقه را برای آمریکایی ناامن کرده و جشن اخراج آمریکایی ها را از منطقه خواهیم دید.

کد خبر 1731688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha