جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های استکبار انجام می‌شود

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به اوضاع امروز فلسطین و به خصوص غزه و حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسرائیل غاصب در سایه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جنایت می‌کند و هزاران زن و کودک بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان در ادامه مباحث تربیتی خطبه اول خود به آثار تواضع و فروتنی در جامعه اشاره کرد و افزود: رعایت تواضع در جامعه می‌تواند مانع فخر فروشی و زورگویی شود.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان ماه و اشاره به حوادث مهم این روز بزرگ گفت: خلاصه همه اتفاقات این روز در مبارزه با استکبار جهانی خلاصه می‌شود و باید همه اقشار مختلف مردم به خصوص دانش‌آموزان و جوانان با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی علت اصلی مبارزه با آمریکا را به روشنی متوجه شوند.

وی  به اوضاع امروز فلسطین و به خصوص غزه و به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل غاصب در سایه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جنایت می‌کند و هزاران زن و کودک بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: زورگویی و سلطه طلبی آمریکا حتی در مجامع بین‌المللی مانع از محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌شود و با حمایت‌های نظامی، اطلاعاتی و تجهیزاتی خود، شریک جرم آنها است و دست خود را به خون هزاران انسان بی گناه آلوده کرده است.

امام جمعه بندر آستارا شرکت در راهپیمایی 13 آبان در شرایط کنونی را بسیار مهم و حساس دانست و اظهارکرد: اکنون که مسلمانان و حتی انسان‌های آزاده غیر مسلمان بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و فریاد اعتراض سر می‌دهند؛ راهپیمایی 13 آبان امسال می‌تواند امضای نهایی برای در هم پیچیدن طومار استکبار و صهیونیسم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی، فرهنگ ایران اسلامی را بسیار غنی عنوان کرد و افزود: اندیشمندان، سخنوران و هنرمندان این سرزمین در بستر همین فرهنگ رشد یافته‌اند و عشق و علاقه به میهن و پند و اندرزهای حکیمانه مبتنی بر آیات قرآن و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت (ع) در کلام آنها به خوبی آشکار است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی تاکید کرد: هر چند فرهنگ محدود به هنر و ادب نیست و مجموعه هنجارها و رفتارهایی است که رعایت آنها می‌تواند باعث زندگی خوب و مطلوب و سعادت نهایی انسان شود اما ظهور و بروز آن در آثار هنرمندان آشکار و نمایان است.

وی با بیان‌اینکه در حوزه فرهنگ همگی باید زیر یک بیرق واحد که شورای فرهنگ عمومی و نهاد نماز جمعه است فعالیت کنند و از کارهای پراکنده و جزیره‌ای پرهیز کنند، تصریح‌کرد: متأسفانه در شهرستان آستارا عده‌ای با تک‌روی دوست دارند خارج از این مسیر کار کنند که اقدام آنها شبیه یک فوتبالیست است که بدون توجه به کار گروهی و حرکت تیمی در یک گوشه زمین برای خود روپایی می‌زند و در خدمت تیم قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه بندر آستارا با گلایه از بعضی فرهنگ‌های غلط مثل برگزاری جشن هالووین که ریشه‌ای خرافی و ماورایی دارد و مربوط به اقوام بسیار دور و گذشته اروپا است، گفت: این کارها اصلا در تاریخ و سابقه فرهنگی ما وجود نداشته و ندارد و فقط یک الگو برداری کورکورانه از فرهنگ بیگانه است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در پایان از پرسه زدن سگ‌های ولگرد در سطح شهر گلایه کرد و افزود: متأسفانه سگ‌های بیمار در سطح شهر رها شده‌اند و متولی رسیدگی به آنها هم مشخص نیست. هر کس مسئول رسیدگی به این وضع است به داد مردم برسد چرا که بارها مردم مورد هجوم همین سگ ها قرار گرفته اند و وضعیت بهداشت عمومی نیز به خطر افتاده است.

کد خبر 1731743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha