به زودی در شهرستان های خراسان جنوبی هنرستان پسرانه دایر می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره فرهنگی خراسان جنوبی گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در کنار ایجاد نشاط و شادابی این پیام را به نسل جوان می‌رساند که از چه گنجینه بزرگی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره فرهنگی خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی در کنار همه بخش‌های خراسان بزرگ در طول هزاره‌های قبل یکی از کانون‌های خروشان علم‌ و فرهنگ بوده و امروز هم چهره‌های علمی و فرهنگی بسیار سرشناسی در این استان حضور دارند.

وی افزود: پیروان مذاهب شیعه و سنی با آرامش و مهربانی در کنار هم یک جامعه نمونه را در این استان ساخته‌اند.

اسماعیلی درباره برگزاری این جشنواره تصریح کرد: با برگزاری جشنواره فرهنگی خراسان جنوبی مردم و جوانان با مفاخر و داشته‌های غنی خودشان آشنا بشوند و به آن افتخار کنند. فلسفه برگزاری چنین برنامه‌هایی در کنار ایجاد شور و نشاط و شادابی رساندن این پیام به نسل جوان است که از چه‌ گنجینه‌های بزرگی بهره‌مند هستند و باید میراث‌دار چه فرهنگ و تمدن متعالی باشند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: ما در این سفر به استان خراسان جنوبی برنامه های فشرده‌ای داشتیم و در جمع مسئولان و هنرمندان انتقادات و پیشنهادات مطرح شد که خواسته‌های به‌ حقی بود و همه این خواسته ها دغدغه ما هم هست.

وی در ادامه گفت: استان خراسان جنوبی حتما باید از زیرساخت های فرهنگی و هنری مناسبی برخوردار باشد. حتما باید کار ساخت مجتمع فرهنگی هنری را آغاز کنیم و مجموعه آمفی‌تئاتر دوباره به گردانه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری برگردد.

اسماعیلی درباره طرح‌های فرهنگی‌ و هنری استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در شهرستان‌های استان باید طرح های فرهنگی‌ و هنری در اسرع وقت در اختیار اصحاب فرهنگ‌ و هنر قرار گیرد و همه بخش‌های فرهنگی و هنری به درخشش خود ادامه دهند.

وزیر فرهنگ درباره وضعیت هنرستان‌های این استان گفت: انشالله بتوانیم در پایان این دوره چهارساله در تمام شهرستان‌ها هنرستان دخترانه و پسرانه داشته باشیم. هنرستان دخترانه در حال حاضر دایر است و به زودی هنرستان‌ پسرانه هم دایر خواهد شد.

وی در پایان افزود: برنامه جامعی برای حمایت از انجمن‌های فرهنگی‌، هنری و قرآنی وجود دارد که بودجه‌های مستقلی برای ارتقای کیفیت و تولید محتوا در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
کد خبر 1731845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha