13 آبان فرصت مغتنمی برای معرفی استکبار جهانی و اعلام انزجار از آنها است

قاضی زاده هاشمی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب گفت: 13 آبان فرصت مغتنمی برای معرفی استکبار جهانی و اعلام انزجار از آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در مراسم نواختن زنگ ملی استکبار ستیزی در مدرسه شریعتی زنجان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، به نقش شهدا در اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در مسیر انقلاب اسلامی و شکل‌گیری آن همواره در صحنه بودند که نمونه آن ۱۴ شهید دبیرستان شریعتی زنجان است.

معاون رئیس جمهور، در ادامه به نقش دانش آموزان در حماسه ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در این روز دست استکبار را از کشور ایران کوتاه کردند.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، دانش آموزان در ۸ سال دفاع مقدس کلاس‌های درس را رها کرده و راهی جبهه‌های جنگ شدند تا جان خود را برای دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کنند.

به گفته وی، این دانش آموزان در اوج جوانی شهادت را انتخاب کردند از این رو لازم است تا نسل جوان را با جنگ و چرایی آن آشنا کرد.

قاضی زاده هاشمی، به طرح شهید پژوهی در کشور اشاره کرد و گفت در این طرح تلاش می‌شود تا دلایل حضور و شهادت دانش آموزان برای نسل جوان تبیین شود.

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، از یوم الله ۱۳ آبان به عنوان فرصت خوبی برای معرفی شیاطین و اعلام از انزجار از آنها اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: ۱۳ آبان‌ماه نماد استکبارستیزی و اوج بصیرت دانش‌آموزان ولایی است.

علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سالروز تسخیر لانه جاسوسی در تهران، همچنان دانش‌آموزان و معلمان زنجانی بر عهد مبارزه با نظام سلطه و استکبار و آمریکای جنایتکار که امروز هم رنج‌ها و ظلم‌های انجام شده به جبهه فلسطین سندی بر توحش آنان است، ثابت قدم هستیم.

            

کد خبر 1731851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha