اسرائیل تهدیدی برای همه بشریت است/  13 آبان از نقاط عطف انقلاب اسلامی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن جنایات اسرائیل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها خطری برای لبنان، عراق، سوریه ، ایران و .... بلکه تهدیدی برای همه بشیریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در سخنرانی مراسم 13آبان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه 13 آبان از نقاط عطف انقلاب اسلامی است گفت: شاه تصور می کرد که با تصویب قانون کاپیتولاسیون که اتباع بیگانه در ایران از مصونیت قضایی برخوردار می شدند می تواند خوش خدمتی و اقدامی ماندگار در حق آمریکا کرده باشد اما امام در قبال این قانون ننگین قد برافراشت.

وی افزود: بیانات امام علیه قانون کاپیتولاسون این بود که اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد مورد محاکمه قرار می گیرد اما اگر یک آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد ایران حق محاکمه او را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: شاه ایران در خانه خود اینگونه خوار و ذلیل بود ولی سخنرانی امام باعث شد تا رژیم طاغوت  10 ماه امام را حبس کنند و در نهایت  در 13 آبان به ترکیه تبعید کنند اما نمی دانستند که درخشش امام و تلالو وجود ایشان با این تبعید و برخورد پهلوی بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در 13 آبان 57 که چیزی به پیروزی انقلاب باقی  نمانده بود تعداد زیادی از دانش آموزان به دانشجویان دانشگاه تهران ملحق شدند اما رژیم طاغوت روی دانش آموزان آتش گشودند و دانشگاه تهران و خیابان انقلاب به خون پاک آنان آغشته شد.

وی تصریح کرد: اما نه تنها نتوانستند نور انقلاب را خاموش کنند بلکه امروز بعد از نزدیک به 50سال شاهدیم جمعیت بزرگ و سیل آسای فرزندان انقلاب و نسل های نو، میراث رزشمند جهاد و شهادت را پاس می دارند و اینگونه تن همه ی رژیم های استکباری را می لرزانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در چنین روزی دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی و کانون اصلی توطئه علیه ملت را شناسایی کردند که کودتایی را سازماندهی کرده بود و سعی می کرد باقی مانده های رژیم پهلوی را ساماندهی کند و انقلاب نوپای ایران را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه امام راحل از این حرکت به عنوان انقلاب دوم یاد کرد گفت: اگر این کانون توطئه از بین نرفته بود تا امروز انقلاب چندبار ساقط شده بود یا از مسیر اصلی خود خارج شده بود و جا داشت که امام این حرکت را انقلاب دوم بنامد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه انقلاب اسلامی با اقداماتی که هر روز تجدید حیات پیدا کرد مسیر خود را طی کرد گفت: دشمن هر روز با تحریم اقتصادی، بسیج کردن رسانه  های دنیا علیه انقلاب، بایکوت سیاسی کردن نظام نوپای ما و انزوای سیاسی به دنبال راهی برای از بین بردن انقلاب بود.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب، انسان های تاثیر گذار را ترور کردند این ملت 17 هزار شهید ترور را تقدیم انقلاب کرد، جنگی ناخواسته و نابرابر را در مقیاسی وسیع به طول 8سال تحمیل کردند اما مردم بوسیله دوعامل ولایت مداری و بصیرت این توطئه ها را خنثی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: بعد از جنگ هم فتنه های گوناگونی رقم زدند فتنه های 78 و 88 ،براندازی های خاموش و انقلاب های رنگی را بوسیله ایادی خود به اجرا گذاشتند امام مردم پشت امام ماندند.

وی افزود: اگر مردم ما مثل مردم کوفه فریب خواص بی بصیرت و امتیازطلب را خورده بودند تا امروز صدبار امام دیگری به مسلخ می رفت و اگر مردم کوفه مانند مردم ما عمل کرده بودند نه دستان علی بسته می شد، نه پهلوی فاطمه شکسته می شد و نه حسین به مسلخ برده می شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر جایی خواص از مسیر انقلاب جاماندند و مانع شدند و جلوی انقلاب ایستادند مردم روی اجساد آنها پا گذاشتند و مردم پشت ولایت و رهبری حرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود:اگر فداکاری فرزندان این ملت در دفاع مقدس و دفاع از حرم های اهل بیت نبود امروز ایران غزه بود.ابومهندس سلیمانی جلوی ولیدهای شیطانی را گرفتند و خاکریزهای انقلاب و خیمه ولایت اهل بیت در دنیا شکسته نشود عراق و سوریه و

وی با بیان اینکه یمن و غره و لبنان و سوریه و فلسطین با درس گرفتن از ایران باقی ماندند و اگر نبود این درس گیری از انقلاب، از کشورهای آنان چیزی باقی نمانده بود گفت: رژیم صهیونیستی نه تنها خطری برای لبنان و عراق و سوریه و ایران بلکه تهدیدی برای همه بشیریت است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری  با بیان اینکه اسرائیل تهدیدی برای همه بشریت است گفت:تا امروز که هنوز یک ماه هم نشده حدود 5هزار کودک در غزه به شهادت رسیدند و حدود سه هزار زن به خاک و خون کشیده شدند. آنان رحم ندارند اما این بیداری که به برکت انقلاب بوقوع پیوسته در تمام کشورهای دنیا حتی در انگلیس و فرانسه و آمریکا، این وجدان های بیدار و دل های مملو از خشم در خیابان ها موج می زند صدای شکسته شدن استخوان های استکبار را به گوش جهانیان می رسانند.

کد خبر 1731880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha