دانش آموزان چشم و چراغ کانون های مساجد

دانش آموزان در سه مقطع تحصیلی هر کدام چشم و چراغ و یکه تاز فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مسجد محله خود هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، روز دانش آموز فرصتی شده تا به بررسی نقش دانش آموزان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بپردازیم و از سیاست های جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی برای مخاطبان خبرگزاری شبستان بگوییم.

دانش آموزان از مخاطبان اصلی 26 هزار باب کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور هستند که ماموریت های مهمی بر عهده آنان قرار می گیرد و با عضویت در گروه های هنری نقش آفرینی می کنند.

این گروه سنی و مخاطبان خاص کانون های مساجد محسوب می شوند و از طرفی خود گرداننده برنامه ها و فعالیت ها هستند که اگر کانونی برای آنان برنامه هدفمند و بلند مدت داشته باشند آینده روشنی برایشان در کانون ها رقم می خورد.

پس از جذب به کانون، خودنمایی و خروش در مسجد و برنامه های مذهبی از نگاه تربیتی حائز اهمیت خواهد بود که دین و دنیا در کنار همدیگر رقم می خورد و دوستی و پیوند الهی سرآمد این جریان است.

دانش آموزان چشم و چراغ کانون های مساجد

پیوند مدرسه و مسجد برای تعالی دانش آموزان

طرح فراگیر پیوند مسجد، مدرسه و منزل یکی از فعالیت های شاخص کانون های مساجد است که ارمغان آن رشد دانش آموزان و تعالی جامعه خواهد بود.

مدیران کانون های مساجد در ارتباط با تیم اجرایی مدارس، سعی در انجام تعاملات مشترک دارند که جذب دانش آموزان به کانون، اجرای برنامه های فرهنگی و برگزاری رویدادهای مشترک از اهداف آن است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تعامل بین کانون مساجد و مدارس اشاره کرد و گفت: این همکاری ها قدمت طولانی دارد که بسته به ظرفیت کانون و مدرسه برنامه ها اجرا می شود.

مهدی نم نبات ادامه داد: دانش آموزان از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری در ساعات غیر مدرسه برای اوقات فراغت خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه مدارس از ظرفیت مساجد استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: این همکاری های مشترک سبب به تقویت برنامه های فرهنگی و پرورشی منتج شده است.

دانش آموزان چشم و چراغ کانون های مساجد

تعامل کانون ها با مدارس از شاخصه های کانون های موفق

بررسی کارنامه کانون های موفق در استان اصفهان و حتی در کل کشور، حاکی از نوع تعاملات بین بخشی کانون های مساجد با دیگر نهادها از جمله مدارس است.

کانون برتر در جشنواره ها و رویدادهای رقابتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مثل بچه های مسجد، مسجد، کانون نشاط این تعامل را داشته و خدمات فرهنگی برای نوجوانان و دانش آموزان اجرا کرده اند.

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در این تعامل، تفاهم نامه با مدارس امضا کرده و سازکار را در چهار چوب مشخص تدوین کرده است.

کانون فرهنگی و هنری حجت ابن الحسن روستای کرسگان شهرستان فلاورجان که در لیست مراکز برتر طرح مسجد، کانون نشاط قرار دارد از همین تعاملات سخن به میان آورده و تعاملات با مدارس را در توسعه فرهنگی مهم می داند.

دانش آموزان چشم و چراغ کانون های مساجد

جذب 10 هزار دانش آموز به کانون های مساجد کشور

ستاد هماهنگی کانون های مساجد در دوره جدید سیاست خود را بر کادرسازی و استفاده از نوجوانان قرار داده که براین اساس 10 هزار نوجوان به 26 هزار کانون فرهنگی و هنری کل کشور جذب خواهند شد.

معاون سازماندهی و شبکه سازی  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تعامل با مدارس محله های پیرامونی کانون ها را راهبرد جذب عضو جدید بیان کرد.

به گفته «امیرحسین خورشیدی» در عضویابی و جذب نوجوانان نگاه آماری و کمی نداریم و فقط به دنبال توانمند سازی و آموزش افراد نوجوان و همچنین تیم مدیریت کانون هستیم تا اینگونه به کیفیت و عملکرد مثبت برسیم.

دانش آموزان چشم و چراغ کانون های مساجد

تنوع و جذابیت برنامه ها لازمه جذب به کانون های مساجد

جذب موضوع آسان و ساده ای نیست چرا که باید جاذبه ها و زیر ساخت ها برای مخاطبان فراهم شود تا اینکه اقبال عمومی برای حضور افراد فراهم و ایجاد انگیزه برای آنان داشته باشد.

استفاده از ابزار و امکانات جذاب همراه با مربیان خوش ذوق لازمه و پیش نیاز این اقدام مهم بوده که کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند.

کد خبر 1731977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha