امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

حجت الاسلام ارتقایی با اشاره به اینکه امروز یکی از برنامه ها ی دشمن پافشاری و القا این مسئله است که مردم و جامعه را به سمت بی دینی حرکت دهدگفت: امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

به گزارش خبرنگار شبستان، از  شهرستان ملایر حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خصوص روحانیون و حوزه تبلیغ گفت: بنا به فرموده ایشان تبلیغ باید در راس امور حوزه‌های علمیه باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: هر کاری در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود باید برای تبلیغ و ترویج دین باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا رسالت مجموعه ها و نهادهای تبلیغی و سازمان تبلیغات  که وظیفه اصلی اش  نشر خوبی ها و تبلیغ دین است برجسته و جدی است.

افزود: در حال حاضر با فعالیت شبکه های متعدد شبهه پراکنی  در داخل کشور ، باطل سحر همه این شبهات روایت اسلام ناب  محمدی برای مردم در سطح جامعه است.

ارتقایی با اشاره به اینکه امروز یکی از برنامه ها ی دشمن پافشاری و القا این مسئله است که مردم و جامعه  را به سمت بی دینی  حرکت  دهد تصریح کرد: امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر سنجی ها و آمایش های صورت گرفته۷۲ درصد از مردم در جریان پیاده روی اربعین ابراز عشق و علاقه داشتند گفت: همچنین ۸۶ درصد مردم در آیین های سوگواری محرم حضور فیزیکی داشتند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: این آمایش ها  نشان از آن دارد که  ما جامعه و مردم دین مداری داریم  و با همه تبلیغات سوء دشمن  که حتی بسیاری از ما را دچار محاسبات اشتباهی می کند  نقش  حوزه  ها و شبکه تبلیغی بسیار دقیق و حساس و سنگین است.

وی وجود برخی گره های ذهنی را یکی موارد مهم  در جامعه برشمرد و افزود: یکی از تاکیدات رهبری  نیز باز کردن گره های ذهنی مردم است  و در این راستا این وظیفه خطیر حوزه تبلیغ است که با جهاد تبیین درست وظیفه خود را به انجام برساند.

وی عدالت طلبی و آزادی خواهی را دو خصیصه بزرگ ملت ایران برشمرد و افزود:  دشمن می‌خواهد از این دو خصییه سوء  استفاده کند و مردم را به سمت دین گریزی سوق دهد و توفیقاتی داشته که ما باید دچار این اشتباهات محاسباتی که دشمن روی آن  حساب می‌کند نشویم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان ملایر گفت:  امیدواریم این مسیر رو به رشد همچنان در حوزه تبلیغات اسلامی شهرستان ادامه داشته باشد.

امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

در ادامه حجت الاسلام محمد علی ارزنده نیز  ضمن تقدیر از خدمات ۳ ساله حجت الاسلام نجفی در ملایر اظهار کرد:انسانی که برای خدا کار کند به جز از خدا از هیچ احدی انتظاری ندارد.

 امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه انسان باید در انجام امورات خود اول خودش را محاسبه  و سنجش کند که آیا کارش درست و در راه رضای خدا بوده است یا نه گفت: انسانی که برای خدا کار کند و از کارش راضی باشد بی شک خدا نیز از او رضایت دارد.

 وی با تاکید بر اینکه ما در قبال وظیفه ای که به محول شده مسئولیت داشته و باید در قبال آن انجام وظیفه کنیم گفت:  کاری که برای خدا باشد ارزش دارد.

امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

 وی همچنین مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی را فردی ارزشی و انقلابی و جهادی  دانست و گفت: امیدواریم  که مسئولان شهرستان ملایر نیز با همکاری بالا و جدی با مدیر جدید تبلیغات اسلامی این شهرستان برای  پیشبرد اهداف والا گام بردارند.

 در ادامه  حجت الاسلام روح الله رستمی نیز  اظهار کرد: امروز طوفان الاقصی  شروع و آغازی بزرگ برای پیروزیهای مردم فلسطین است و امیدواریم که حوزه های تبلیغی و مسجدی ها  بتوانیم این حرکات را تقویت کرده و به زودی شاهد پیروزی نهایی مردم غزه در برابر اشغالگران باشیم.

 مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی ملایر با تاکید بر همبستگی و همکاری  بیشتر  مسئولان  با تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امیدواریم  که فعالان فرهنگی  که پیروان راستین انقلاب اسلامی در همه عرصه ها هستند در کنار ما یاری کننده برای پیشبرد امور باشند

امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

در ادامه فرماندارملایر سلمان اسماعیلی نیز با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  انقلابیگری و انقلابی بودن و انقلابی بودن  اظهار کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن طبق فرمایشات رهبری   ۵ شاخص دارد  که اولین شاخص انقلابی گری را پایبندی به ارزشها و مبانی انقلاب است.

 فرماندار ملایر افزود: کسی که این ها را قبول داشته و در یک مسیر مستمر حرکت کند و دچار انحراف نشود و در چار چوب ارزشها باشد  انقلابی است.

وی دومین شاخصه مهم انقلابی گری را از نگاه رهبری هدف گیری آرمانهای انقلاب و همت  بلند برای رسیدن به آن دانست.

وی   سومین شاخصه را پایبندی به  استقلال کشور برشمرد و گفت:  حساسیت در برابر دشمن  و تقوای دینی و سیاسی  موارد دیگر انقلابی گری و انقلابی ماندن است.

 وی با تاکید بر اینکه تقوای دینی و سیاسی بسیار مهم و حساس است  این مهم  تذکر، مراقبت و حساسیت و رعایت تکالیف  و حساسیت را نیاز دارد و ما بسنجیم که نمره ما از این انقلابی گری چند است.

امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

فرماندار ملایر همچنین با بیان اینکه راهکار برای انقلابی بودن وحدت است یا خالص سازی است  گفت: ما مامور به خالص سازی نیستیم ما مامور به وحدت هستیم و باید با صبر، تحمل و مهربانی و کنار هم بودن و خود سازی  جامعه را بسازیم و حول پیام شهدا بودن ، ایران، حول آرمان های امام ، قانون  اساسی و..محور وحدت است.

اسماعیلی همچنین  با تاکید بر اینکه ما هیچ سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب جز حوزه های علمیه، سپاه و بسیج و  افراد ارزشی نداریم گفت: نباید اجاره دهیم این ارزشهای ما دچار آسیب شوند و باید برای قدردانی از وحدت دل بسوزانیم و ارزشهای مان را پاس بداریم

 وی ضمن تقدیر از زحمات بی دریغ حجت الاسلام نجفی مدیر تبلیغات اسلامی ملایر  ایشان را مدیریتی توانمند دانست و گفت: امیدواریم که ایشان در هر عرصه ای که هستند موفق باشند و مدیر جدید نیز  فردی ارزشی است که امیدواریم فصل جدیدی برای حوزه  تبلیغات و فضای شهرستان باشند.

 در ادامه حجت الاسلام روح الله نجفی نیز با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی مبنای کارش تحقق آرمانهای امام و رهبری است گفت: دستگاه های اجرایی باید همراهی کمک و مساعدت لازم را با سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند.

 مدیر سابق اداره تبلیغات اسلامی ملایر مردمی سازی تبلیغ را از رسالت های  سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: ما هر چه داریم از مردم داریم و بدهکار مردم هستیم و باید مردم دیده شوند.

امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

 وی با بیان اینکه بنده سعی کردم که بسیاری از کارها صفر تا صدش از سوی اداره تبلیغات بوده  اما مردمی سازی و مشارکت مردمی اصل کار ما است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه روحانیت در راستای جهاد تبیین که رهبری فرمودند  اگر شما روایتها را بیان نکنید کسی که با شما مخالف است واقعیتها را بر عکس روایت می کند تصریح کرد: به همت شورای تبلیغ شهرستان طی سالهای  گذشته کارهای خوبی شده است.

وی افزود: اعزام مبلغ به همه روستاهای فاقد روحانی، داشتن امام جماعت در همه مساجد بجز دو مسجد  که درب آنها واقعا بسته بوده و مشکل داشته ،  برگزاری  بیش از ۱۰۲ کرسی تلاوت قرآن طی یک سال گذشته، ساخت خانه های عالم  و پیگیری برای ساخت چند خانه عالم جدید در روستاها از جمله این فعالیت ها بوده است.

 وی اضافه کرد: ، اعزام ده مبلغ به روستاهای فاقد روحانی به صورت هفتگی به همت  حوزه سفیران ، برگزاری مراسم های ملی و مذهبی با همکاری جدی شورای هئئیت های مذهبی، ساماندهی و انسجام مراسمهای ختم با حضور مداحان، برگزاری مستمر کلاس های و جلسات آموزشی قرآن در اداره تبلیغات به صورت هفتگی، فعال کردن گفتمان های دینی و کرسیهای  تلاوت قرآن دانش آموزی در مدارس از دیگر برنامه ها بوده است.

نجفی برگزاری جشنواره ستارههای امید با حضور ۵۰ گروه سرود به مدت ۵ شب در ملایر و پرورش این استعدادها برای حضور در برنامه های ملی و مذهبی و سرکشی از خانوادهای معظم شهدا به صورت مستمر در هر ماه رااز دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه تبلیغات اسلامی ملایر برشمرد.

امروز نقش روحانیت و حوزه تبلیغ این است که جریان درست را به مردم تبیین کنند

نجفی اضافه کرد: برگزاری همایش چای ریزان برای اولین بار در استان همدان،  برگزاری مسابقات فوتسال بچه های مسجد  و ده ها برنامه  فرهنگی دیگر از جمله اقدامات این اداره طی سه سال گذشته بوده است.

 در ادامه از خدمات حجت الاسلام نجفی تقدیر و حجت الله روح الله رستمی به عنوان مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی ملایر منصوب شد.

کد خبر 1732042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha