بانوان با قلم و هنر خود حماسه مردم غزه را به تصویر بکشند

حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی با بیان اینکه بانوان نیز همچون مردان می توانند بگونه ای دیگر با دشمنان بجنگند، خاطرنشان کرد: بانوان می توانند با قلم و هنر خودشان، آثاری خلق کنند که حماسه مردم غزه را به تصویر بکشد و این کار مهم از بانوان بر می آید.

حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله، گفت: در سالگرد اغتشاشات برخی از غافلان می گفتند روحانیت باید بروند و دیگر روحانیت در میان مردم نقشی ندارند اما دیدیم قریب ۴ میلیارد نفر همگی از یک روحانی و سید سخن می گویند تا راهبردهای جهانی را به آنها ارائه کند، حال آن که این آقا خودش را شاگرد مکتب ولایت مطلقه ولی فقیه می داند.

این کارشناس دینی و مسائل سیاسی بیان کرد: سال گذشته اطراف تالار تئاتر شهر تهران، محل تجمع اغتشاشگران بود اما در روز سخنرانی سید حسن نصرالله مردم در همین مکان جمع شدند تا سخنان این سید را گوش دهند.

وی با بیان اینکه رهبر حزب الله لبنان به درستی به مسئولیت پذیری همه ملت ها در قبال جنایات رژیم صهیونسیتی پرداخت، افزود: همه ما در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مسئول هستیم، باید هر انسانی، هر ملتی و هر حاکمیتی در دنیا مخصوصا در میان امت اسلامی به مسئولیت خود عمل کند و بی تفاوت نباشد.

حجت الاسلام میر عمادی با اشاره به این که سید حسن نصرالله دشمنان را در سخنرانی اخیرش تحقیر کرد، بیان داشت: سید جبهه مقاومت، رژیم صهیونسیتی مخصوصا آمریکا را آنچنان تهدید کرد که شاید از تمام بمب هایی که آنها بر سر مردم غزه می ریزند، این تحقیر کاربردی تر و موثر تر باشد چرا که او دشمن حقیقی خود را در یک سطح بالاتر، آمریکا دانست و آن ها را مسئول تمام اتفاقات در غزه دانست.

این کارشناس دینی و سیاسی با بیان اینکه ۱۳ آبان یادآور حوادثی تاریخی است، ابراز کرد: این روز یادآور تبعید حضرت امام به ترکیه در سال 1343 است چرا که امام جلوی اجرای لایحه کاپیتولاسیون ایستاد.

وی ادامه داد: لایحه کاپیتولاسیون تحقیر آمیز بود و طبق این لایحه ۶۰ هزار مستشار آمریکایی برای حضور در ایران حق توحش از مردم کشورمان می گرفتند، امام محکم جلوی اجرای این لایحه ایستاد و ثمره اش را امروز می بینیم زیرا در موقعیتی قرار داریم که هیچ کس در هیچ کجای دنیا استقلالی مثل استقلال ملت ایران را ندیده است.

حجت الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهیدان به چنان استقلالی رسیده ایم که همه ملت ها آرزویشان این است که مثل مردم ایران اسلامی روی پای خودشان بایستند.

این کارشناس دینی و مسائل سیاسی اضافه کرد: گر چه شاید در برخی موارد کوتاهی برخی مسئولین و مدیران یا دعوای مخرب بین احزاب و همچنین تحریم ها باعث به وجود آمدن ناراحتی هایی در میان مردم شده باشد اما امروز این مردم از استقلال کشورشان دفاع می کنند و بسیاری از ملت ها آرزوی استقلال ایران را دارند.

وی با یادآوری این مطلب که ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ نیز ۶۵ نفر که اکثر آنان دانش آموزان بودند به دست رژیم ملعون پهلوی و با حمایت سرکردگان جبهه استکبار از جمله آمریکا به شهادت رسیدند، تصریح کرد: دشمنی های آمریکا با ملت ما همیشگی بوده، ۱۶ آذرماه نیز ۶ نفر از دانشجویان را به شهادت رساند، در ماجرای مسجد گوهرشاد ۵ هزار نفر از مردم را قتل عام کردند.

ریشه کشتار مردم مظلوم غزه به مستکبر حقیقی عالم، آمریکای جنایتکار بر می گردد

وی ذات استکبار را قتل و کشتار مظلومان عنوان کرد و افزود: ریشه این کشتارها به آمریکای جنایتکار بر می گردد که تا به امروز هم جنایات آن ادامه دارد حتی این رژیم صهیونیستی به کمک موشک ها، بمب ها و جنگنده های آمریکایی مدرسه ابوحسین، بیمارستان المعمدانی و اردوگاه جبالیا را بمباران کرد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به چرایی تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ ابراز کرد: شرارت های آمریکا در ایران سابقه طولانی دارد، کودتای ۲۸ مردادماه 1332، تشکیل ساواک، تحمیل قانون استعماری کاپیتولاسیون، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، تحمیل جنگ ۸ ساله به ایران از طریق تحریک عراق و فتنه های سال های ۷۸، ۸۸، ۹۸، ۱۴۰۱ نتیجه شرارت های آمریکای جنایتکار در کشور ما است.

این کارشناس دینی و مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی به این معناست که ما می خواهیم هیچ مستکبر و ظالمی در عالم نباشد، بنابراین ما روی پای خودمان می ایستیم و تا آخر هم با دشمنان خدا می جنگیم.

وی ریشه همه دشمنی های آمریکا با ملت ما را استقلال ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن می داند ما ولایت فقیه داریم و از فرامین مقام معظم رهبری و حکومتی که نشئه الهی دارد تبعیت می کنیم بنابراین دشمنی آنها با ما همچنان ادامه دارد و مبارزه ما نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که جنگ غزه تقابل جبهه حق و باطل است، بیان کرد: جبهه حق و باطل همواره از ابتدای تاریخ بشریت بوده و همچنان هست و ادامه دارد.

این کارشناس دینی و مسائل سیاسی ادامه داد: ملت مظلوم فلسطین توانسته اند در کوتاهترین زمان ممکن طراحی عملیات طوفان الاقصی را انجام دهد و افسانه شکست ناپذیری استکبار و رژیم صهیونسیتی که دارای امکانات فراوان اعم از شبکه های رسانه ای، سرویس های جاسوسی مثل موساد و شاباک است را باطل کند.

عملیات طوفان الاقصی شکست سختی را به جبهه امنیتی نظامی و اطلاعاتی وارد کرد

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی شکست سختی را به جبهه امنیتی نظامی و اطلاعاتی وارد کرد، گفت: رژیم صهیونسیتی با کمک سرویس های جاسوسی اطلاعاتی دنیا مثل CAI و MI6 و دیگر سرویس های اطلاعاتی، در برابر جبهه مقاومت شکست خورد و هیمنه پوشالی او نابود شد.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: مردم مظلوم فلسطین توکل به خدا، هوشیاری، وحدت و استقامت دارند که این شاخصه ها از ملزومات جبهه حق است و صبوری آنها در برابر این همه مصیبت ها بی نظیر است، این شاخصه ها نشان دهنده حق بودن جبهه مردم مظلوم غزه است.

این کارشناس دینی و مسائل سیاسی با بیان اینکه اسرائیل با تمامی امکانات در مقابل عده معدودی از فلسطینیان شکست می خورد، عنوان کرد: خداوند در آیه ۲۴۹ سوره بقره می فرماید؛ چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند زیرا خداوند با صابران و استقامت کنندگان همراه است.

وی با اشاره به چرایی ضرورت دفاع از مردم مظلوم غزه، خاطرنشان کرد: این مهم دلایل قرآنی، روایی و عقلی دارد، در قرآن کریم خداوند می فرماید؛ با کسانی که با شما می جنگند بجنگید و سیره پیغمبر اکرم (ص) نیز این گونه بود که اگر کسی به آنها حمله می کرد پیامبر (ص) هم دست روی دست نمی گذاشتند.

وی مسلمانان را امتی واحد برشمرد و افزود: این طبیعی است که اگر در هر جای عالم به مسلمانی جسارت شود به حکم عقل از او دفاع کنیم زیرا باید به یاری مظلوم رفت، اگر جلوی ظلم ظالم نایستیم، ظلم او دامن همه کشورها را می گیرد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که قدس شریف قبله اول مسلمین است، عنوان کرد: ده ها سال است که مردم فلسطین از قدس دفاع می کنند و ما هم باید در این دفاع شریک باشیم، کسی که نسبت به کشتار مردم مظلوم غزه بی تفاوت است از منظر اسلام نمی توان نام او را انسان گذاشت زیرا انسانیت به نوع دوستی است و اسلام ما در نوع دوستی مرز نمی شناسد و هر کجا مظلومی دست یاری دراز کند باید به او کمک کرد.

این کارشناس دینی و مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز می توان با زبان، قلم، شعار و حتی سلاح به یاری مردم مظلوم غزه و فلسطین رفت، خاطرنشان کرد: به دلیل عقل، ما منافع و استقلال کشورمان را هم در نظر می گیریم و منفعت کشورمان در این است که اگر می خواهیم دست ظالم به کشور ما نرسد، باید دستش را در بیرون از کشورمان قطع کنیم، هنگامی که ما جلوی ظالم را در ظلمکده اش نگیریم، قطعا دامنه ظلم او گسترده می شود و دیر یا زود کشور ما را هم در بر می گیرد.

وی نقش زنان را در زنده نگهداشتن مقاومت مهم و موثر برشمرد و عنوان کرد: زنان ما در دفاع مقدس دوشادوش مردان بودند و با رجز خوانی و روحیه دهی فرزندانشان را راهی جنگ می کردند، روحیه گذشت و ایثار مادران و خواهران در دوران دفاع مقدس ارزشمند بود و بانوان این روحیه را می توانند در زمان حال گسترش دهند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه بانوان کمپین های حمایت از مردم غزه را راه اندازی کنند، بیان کرد: بانوان با تبلیغ گفتمان های دینی می توانند نسل نوجوان و جوان را با تاریخچه جنایات آمریکا و رژیم صهیونسیتی چه در داخل و چه خارج از کشور از طریق فضای رسانه ای و مجازی آگاه کنند.

این کارشناس دینی و مسائل سیاسی با بیان اینکه بانوان نیز همچون مردان می توانند بگونه ای دیگر با دشمنان بجنگند، خاطرنشان کرد: بانوان می توانند با قلم و هنر خودشان، آثاری خلق کنند که حماسه مردم غزه را به تصویر بکشد و این کار مهم از بانوان بر می آید.

کد خبر 1732079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha