ثبت ۳۳ رویداد گردشگری گیلان در تقویم گردشگری کشور

جهانی با بیان اینکه گیلان آداب و رسوم و فرهنگ غنی دارد گفت : در این راستا ۳۳ رویداد گردشگری گیلان در تقویم گردشگری کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ولی جهانی امروز ( دوشنبه ۲۵ آبان ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد : گیلان دارای آداب و رسوم و فرهنگ غنی در خود نهفته دارد.


مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ، با هدف پاسداشت آداب و رسوم و فرهنگ استان، ۳۳ رویداد استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد گفت: ثبت رویدادهای گردشگری در سامانه رویدادهای گردشگری کشور بر اساس شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی انجام می شود.

جهانی خاطر نشان کرد: جشنواره‌های انار ، حلوای ضیابری ، سوسن چلچراغ و کوچ عشایر از جمله جشنواره‌های ثبت شده در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

وی اضافه کرد: این کار با هدف معرفی آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها هر منطقه برای جذب گردشگر انجام می‌شود تا هم وطنان و مسافران با اطمینان از کیفیت برگزاری، سفری متنوع به مقصد این رویدادها برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به آیین‌های مختلف استان که هر کدام قابلیت برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری را دارد، گفت: برداشت هر یک از محصولات کشاورزی در روستاهای گیلان با آیین‌هایی همراه است که می‌تواند علاوه بر جذب گردشگر ، شرایط توسعه پایدار ، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منطقه را فراهم کند.
 

ثبت ۳۳ رویداد گردشگری گیلان در تقویم گردشگری کشور



کد خبر 1732189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha