همه پیشرفت‌های ما به دست فرزندان وطن رقم خورده است

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به رشد کشور در حوزه دانش‌بنیان، گفت: همه این پیشرفت‌ها به همت فرزندان همین کشور رقم خورده است و احدی به ما در این زمینه کمک نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، شصت و یکمین همایش علمی جایزه البرز در بخش دانش آموزی امروز (دوشنبه، ۱۵ آبان) در سالن همایش های هتل ارم برگزار شد.

در این همایش، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی گفت: در قرآن تصریح شده کسانی که آگاهی بیشتری دارند از خشیت بیشتری برخوردار هستند. این خشیت به معنای بندگی و خضوع در برابر خداوند است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: همچنین، در قرآن کریم آمده است در دعا از خداوند بخواهید که همه خیرات دنیا را یکجا به شما عنایت کند و از هر شری دورتان بدارد. اولیای الهی در مورد علم فرمودند رفتار خوب و تربیت درست جایگاه و معرفت انسان را بالا می برد و در روایت است که خودسازی برای خدا و علم آموزی زمینه کمال نهایی انسان می شود.

وی افزود: غزه ای که اسراییل و آمریکا آن را می کوبد، منطقه ای کوچک با وسعت کم است که که بیش از ۱۰ سال است رژیم اشغالگر آنجا را محاصره کرده و اجازه ورود آب و غذا به آنجا را نمی دهد. امروز انسان های آزاده از مسلمانان غزه دفاع می کنند.

وی با اشاره به استعمار و استکبار علمی در دنیا، گفت: نظام استعمار تلاش داشت که بر این کشور سلطه داشته باشد و در ۱۳ آبان ما به سلطه آنها در این کشور خاتمه دادیم.
 

حجت الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: استکبار این گونه وانمود می کند که شما حق فکر کردن و کسب علم ندارید؛ باید در مقابل آنها ایستاد و گفت ما حق فکر کردن و کسب علم را داریم و در این زمینه تلاش روزافزون نیز خواهیم نمود.

وی با اشاره به اینکه دنیا فانی است و ما از این دنیا به دنیای باقی خواهیم رفت، گفت: وضعیت کشور ما در گذشته با انقلابی که امام خمینی(ره) در این کشور به پا کرد، متفاوت است و رشد و پیشرفت کشور ما با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رشد کشور در حوزه دانش بنیان خاطرنشان کرد: همه این پیشرفت ها به همت فرزندان همین کشور رقم خورده است و احدی به ما در این زمینه کمک نکرده چرا که دشمنان علم شان را به ما ارائه نمی دهند و ما باید خودمان قله ها را فتح کنیم.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی تصریح کرد: استفاده نوجوانان و دانش آموزان از این فضا باید هدفمند باشد؛ از طرفی ضرورت دارد دانش آموزان تاریخ کشورشان را مطالعه کنند و بدانند که سران قدرت ها در کاخ شاه ما دور هم جمع می شدند و تصمیم می گرفتند و شاه را به کاخ راه نمی دادند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: جوانان و نوجوانان باید بدانند که قراردادهای گلستان، سعدآباد و دیگر قراردادها چه بر سر این کشور آورد و چه عواملی موجب شد که این اتفاقات رخ دهد و چه کسانی مقصر آن بودند.

بنا در این گزارش، در ادامه این همایش، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز نیز با اشاره به فعالیت های این بنیاد گفت: این بنیاد در بیش از نیم قرن از فعالیت های خود چندین هزار نخبه را تحت پوشش داشته است و شصت و یکمین دوره جایزه علمی البرز امسال در دو بخش دانشجویان و نخبگان که در اردیبهشت ماه برگزار شد و بخش دانش آموزی نیز امروز ۱۵ آبان با معرفی ۴۲ نخبه این جایزه علمی برگزار شد.

کد خبر 1732214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha