اولتیماتوم 24 ساعته مساجد «کنت» به نمایندگان پارلمان برای صدور بیانیه آتش بس غزه

جوامع مسلمان و مساجد در سراسر «کنت» انگلیس نگرانی عمیق خود را نسبت به درگیری‌های جاری در غزه ابراز کرده‌ و خواستار صدور بیانیه عمومی فوری برای آتش بس در غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « kentlive»، جوامع مسلمان و مساجد در سراسر «کنت» انگلیس نگرانی عمیق خود را نسبت به درگیری‌های جاری در غزه ابراز کرده‌اند، زیرا به گفته وزارت بهداشت غزه، تعداد کشته‌شدگان از نه هزار نفر فراتر رفته است.

در مجموع 20 مسجد «کنت» از نمایندگان مجلس خواسته‌اند تا طی 24 ساعت آینده بیانیه‌ای عمومی صادر کنند و خواستار آتش بس فوری در غزه شوند.

در این بیانیه آمده است: ما نمی‌توانیم در حالی که کودکان، زنان و مردان بی‌گناه از پیامدهای غم‌انگیز این درگیری، از جمله جنایات جنگی رنج می‌برند، بی تفاوت باشیم.

این بیانیه می‌افزاید: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و ارتش اسرائیل نگرانی های قابل توجهی را برانگیخته است، زیرا رویکرد آنها در قبال جمعیت غیرنظامی بیش از دو میلیون نفر، ظالمانه، وحشیانه و مغایر با قوانین بین المللی تلقی شده است.

متولیان این 20 مسجد تاکید کردند: ما در برابر هر نوع حمایت از اقداماتی که شبیه نسل‌کشی است می‌ایستیم و همه آنهایی را که مواضع و استانداردهای دوگانه آشکار دارند که منجر به افزایش ناآرامی‌ها و تنش‌ها می‌شود، محکوم می‌کنیم.

آنها یادآور شدند که وضعیت غزه وخیم است و بیش از نه هزار غیرنظامی بی گناه که عمدتا زنان و کودکان هستند جان خود را از دست داده اند. به طرز نگران کننده ای گزارش شده است که هر 15 دقیقه یک کودک در غزه کشته می شود.

از زمان آغاز جنگ، فلسطینی ها برای دسترسی به آب آشامیدنی، مواد غذایی و برق با مشکل مواجه شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به این شرایط، از شما به عنوان نمایندگان منتخب ما درخواست می کنیم که ظرف 24 ساعت آینده بیانیه ای علنی صادر کنید و خواهان توقف فوری بمباران اسرائیل و ارائه کمک های کافی و برق و غذا و آب به نوار غزه باشید.

این بیانیه می ‌افزاید: به عنوان نمایندگان سیاسی ما، شما صدای ما هستید و ما از شما می‌خواهیم که به نمایندگی از زندگی فلسطینی‌هایی که از این درگیری متاثر شده‌اند، بیانیه‌ای بدهید. در حالی که این یک درخواست نسبتا ساده است، اما به طور نمادین، می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. ما امیدواریم که شما انجام کار درست را در نظر بگیرید.

انجمن مسلمانان اشفورد،مرکز فرهنگی مسلمانان کانتربری ،مسجد الابرار،مسجد هیل چاتم، انجمن رفاه مسلمانان کنت گیلینگهام،مسجد فولکستون،مسجد گریوسند،مرکز فرهنگی اسلامی کنت، مسجد سلطنتی تونبریج ولز، مسجد میدستون،مرکز اسلامی مارگیت،  مرکز آموزشی و فرهنگی سیدکاپ،مرکز فرهنگی اسلامی سیتینگبورن، مرکز فرهنگی اسلامی شپی،مسجد ابوبکر در کریفورد، مسجد دارتفورد و مسجد تنبریج از جمله مساجد و مرتکزی هستند که این بیانیه را صادر کرده اند.

کد خبر 1732222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha