برگزاری اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران/ راه اندازی انجمن نخبگانی قرآن استان تهران

حجت الاسلام زهرایی از برگزاری اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران در مصلی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: انجمن نخبگانی قرآن استان تهران برای رسیدگی به امور حافظان قرآن راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد زهرایی» در نشست خبری اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران گفت: حافظان قرآنی حافظان حقیقت هستند و هویت قرآنی جامعه اسلامی به مفسران، قراء و حافظان قرآنی تجلی می یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به فعالیت های قرآنی در کشور افزود: امروز حوزه قرآنی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و پیشرفت های زیادی در حوزه قرآنی داشته ایم که همه آنها به واسطه اهتمام جدی و تلاش شبانه روزی اساتید قرآن در کشور است.

وی با بیان اینکه در مسایل قرآنی به طور چشمگیری پیشرفت های اساسی داشته ایم، خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم جامعه انس بیشتری با قرآن بگیرد و برای تحقق آن کرسی های تلاوت اهمیت ویژه ای دارد.

رییس ستاد اجتماع بزرگ حافظان قرآن تاکید کرد: محافل قرآنی که در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود، می تواند در تحقق انس با قرآن افراد جامعه اثرگذار باشد و جریان حفظ قرآن کریم می تواند در آشنایی بیشتر افراد جامعه به ویژه نسل جوان با کلام الهی کارساز باشد.

وی ادامه داد: جریان فاخر حفظ قرآن کریم که سالهاست در کشور رونق جدی گرفته با اشارات رهبر معظم انقلاب و تلاش موسسات و فعالان قرآنی می تواند در تدبر توام با انس با قرآن و عمل به قرآن منتهی شود. در واقع همه اقدامات باید به این سمت حرکت کند که جامعه عامل به قرآن و آموزه های قرآنی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زهرایی با اشاره به نقش سازمان ها و ارگان های مختلف در گسترش فرهنگ قرآنی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مهم تر از مجموعه های مردم نهاد که در قالب موسسات و خانه های قرآنی فعالیت می کند نقش مهمی در قرآنی شدن فضای جامعه دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های ام القرای جهان اسلام در حوزه قرآنی گفت: تهران یک استان پر ظرفیت است و برای آنکه به گنجینه عظیم حفاظ قران کریم اهمیت ویژه ای داده باشیم اجتماع بزرگی را تدارک دیده ایم تا حافظان قرآن استان تهران در آنجا حضور یابند چرا که حفاظ هویت اصیلی دارند و باید از مقام و جایگاه آنها تجلیل و تکریم کنیم و این اجتماع بزرگ انگیزه ای برای نوجوانان خواهد بود تا اشتیاق پیدا کنند زندگی شان را با قرآن برکت دهند.

وی تقویت حس کنشگری حفاظ قرآن کریم در عرصه های مختلف را از دیگر اهداف برگزاری اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر در استان تهران در آزمون های تخصصی شرکت کرده اند. بسیاری از حافظان قرآن نیز جزو آمار نیستند و یا در سامانه سازمان تبلیغات ثبت نام نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین زهرایی با اشاره به راه اندازی سامانه ای برای جمع آوری مشخصات حافظان قرآن کریم استان تهران گفت: سامانه ای پیش بینی شده است که حافظان قرآن کریم می توانند برای ثبت مشخصات خود عدد ۱۸ را به لاتین به شماره ۱۰۰۰۰۴۴۴ ارسال کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: جریان سازی حافظان در مسایل مختلف اجتماعی باید رخ دهد، در نتیجه امتدادی برای همایش مذکور ترسیم کرده ایم و این گردهمایی در همین جا تمام نخواهد شد و برنامه های ویژه ای برای حافظان قرآن پیش بینی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: حافظان قرآن کریم اگر در مسئله حفظ، حسن حفظ، تثبیت و تدبر دچار ضعف و اشکال هستند، پیش بینی کرده ایم تا به موسسات برتر مراجعه و به صورت رایگان آن را برطرف کنند. همچنین دوره های رایگان حفظ نیز برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زهرایی از راه اندازی انجمن نخبگانی قرآن استان تهران خبر داد و گفت: در این انجمن مسایل مربوط به حفاظ قرآن کریم بررسی و به آنها پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور اساتید قرآنی در اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران که روز جمعه ۱۹ آبان در مصلی بزرگ امام (ره) برگزار می شود، گفت: پیش بینی شده است پنج هزار نفر از حافظان قرآن کریم در این اجتماع بزرگ حضور یابند.

کد خبر 1732262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha