رسانه‌ها در انتخابات مدافع منافع مردم باشند

افشین صالحی نژاد با تاکید بر این که در انتخابات رسانه نباید مدافع اشخاص باشد، خاطرنشان کرد: شما رسانه ها باید مدافع منافع مردم باشید تا بتوانیم فردی اصلح را از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد راهی مجلس کنیم که حضورش منشأ خیر و برکت برای مردم جیرفت و عنبرآباد و به طور کلی برای مردم جنوب کرمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، جلسه کارگروه ویژه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای سایبری با حضور دادستان جیرفت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

افشین صالحی نژاد در این جلسه، با بیان این که انتخابات مجلس در پیش رو است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران انتخابات است‌ و بر همین اساس در پایان سال جاری شاهد برگزاری انتخاب مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت نقش رسانه ها در انتخابات را بی بدیل خواند و ابراز کرد: رسانه‌ها در انتخابات باید آینه تمام نمای خواسته های مردم و مدافع منافع آنها باشند.

وی با تاکید بر این که در انتخابات رسانه نباید مدافع اشخاص باشد، خاطرنشان کرد: شما رسانه ها باید مدافع منافع مردم باشید تا بتوانیم فردی اصلح را از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد راهی مجلس کنیم که حضورش منشأ خیر و برکت برای مردم جیرفت و عنبرآباد و به طور کلی برای مردم جنوب کرمان باشد.

صالحی نژاد با اشاره به جرائم رسانه ای انتخاباتی، اظهار کرد: رسانه ها نباید مطالب خلاف واقع، شایعات یا وعده‌های واهی را منتشر کنند زیرا موجب بدبینی مردم به نظام می شود.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت با بیان این که رسانه ها منبع و مرجع امن مردم هستند، عنوان کرد: قطعا مردم توقع دارند که رسانه ها در مقابل یک وعده غیر قابل تحقق مطالبه گری کنند نه این که خودشان منشأ انتشار این وعده های واهی باشند.

وی تاکید کرد: هیچ رسانه ای حق ندارد افترا و توهین، تخریب یک نامزد بر علیه نامزد دیگر را منتشر کند زیرا این تخلف انتخاباتی است.

صالحی نژاد با بیان اینکه رسانه ها ادامه دهنده بی اخلاقی نباشند، ابراز کرد: رسانه نباید شخص را به مردم معرفی کند بلکه باید معیارهای فرد اصلح را برای مردم بیان کند زیرا شان رسانه بالاتر این است که از یک شخص حمایت کند.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت اضافه کرد: رسانه ها با ارائه معیارهای فرد اصلح کمک می کنند تا مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص امید آفرینی، تصریح کرد: امروز یکی از وظایف ما نسبت به مردم مظلوم جنوب استان، امید آفرینی است.

صالحی نژاد تاکید کرد: در انتخابات پیش رو منابع مالی داوطلبان را رصد می کنیم و این مهم را به طور جدی با همکاری و همراهی دستگاه‌های نظارتی شروع کرده‌ایم و تا آخرین روز آن را ادامه خواهیم داد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت با بیان اینکه رسانه ها ایده ها، طرح ها و برنامه‌های نامزدها را منتشر کنند، اظهار کرد: برنامه های نامزدها می تواند توسط رسانه نقد شود اما این نقد نباید به شکل تخریب باشد.

وی با اشاره به این که شاهد تخلفات تبلیغات زود هنگام هستیم، عنوان کرد: در حال بررسی این تخلفات هستیم و شاید این موارد را به شعبه بازپرسی ارجاع دهیم.

صالحی نژاد تبلیغات زود هنگام را متفاوت با شور انتخاباتی ارزیابی کرد و گفت: نسبت به عناوینی که نامزدها انتخاب می کنند حساس هستیم و استفاده از عناوینی همچون دکتر، مهندس و غیره باید مستند باشد.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت تاکید کرد: نامزدها از به کار بردن رزومه، القاب و عناوین علمی که ندارند در پوسترها و تبلیغات جدا خودداری کنند که استفاده از این عناوین جرم است.

کد خبر 1732270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha