پرونده رویداد ملی نقاشی خیابانی «هنر راویان غزه» در کرمانشاه بسته شد

مراسم اختتامیه رویداد ملی نقاشی خیابانی «هنر راویان غزه» امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه در محل آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امیر کبیر و با حضورمعاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار، سرپرست اداره کل و جمعی از اصحاب هنر استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،رویداد ملی از ۱۳ لغایت ۱۵ آبان ماه در کرمانشاه برگزار و ۲۵ هنرمند برجسته حوزه نقاشی کشور در این رویداد با هنر خود روایتگر ظلم رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه بودند. 

مردم کرمانشاه  رویداد ملی نقاشی خیابانی را با گوشت و پوست خودشان درک خواهند کرد

 براساس این گزارش ،علی شعبانی در اختتامیه این رویداد ملی نقاشی خیابانی ،گفت: هنر یکی از زبان‌های موثر برای روایت این واقعه دردناک است و به خوبی می‌تواند مظلومیت مردم غزه را به جهانیان نشان دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه افزود:مردم فلسطین امروز برای حقی می‌جنگند که سال‌هاست توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل غصب شده در حالی جامعه حامی این رژیم شروع کننده جنگ را حمایت می‌کنند و هرگونه کمک به این نیروی مقاومت را به تروریست بودن متهم می‌کند.

پرونده رویداد ملی نقاشی خیابانی «هنر راویان غزه» در کرمانشاه بسته شد

وی خاطر نشان کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد مشابه جنایاتی است که صدام با حمایت مستکبران جهان در ایام جنگ تحمیلی برای همین شهر کرمانشاه رقم زد و از حیث جنایت و بمباران و کودک‌کشی اتفاق مشابهی در حال رخ دادن است و به همین منظور است که مردم کرمانشاه این رویداد هنری را با گوشت و پوست خودشان درک خواهند کرد.

آثار خلق شده پس از این رویداد در کشورهای سوریه و لبنان به نمایش گذاشته خواهد شد

در ادامه  این رویداد  ملی ، پوریا جلالی  با اشاره به اینکه ۲۵ هنرمند برجسته حوزه نقاشی کشور در کرمانشاه حضور یافتند ،گفت:گاهی تفسیر برخی از آثار هنری مربوط به غزه بسیار دلنشین تر از خود آن اثر است.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: تمامی تصاویر خلق شده از جنس ایثار، فرهنگ و فرهیختگی است و ارتباطات و حواشی زیبا و بی‌نظیری در معابر شهر ایجاد کرد.

پرونده رویداد ملی نقاشی خیابانی «هنر راویان غزه» در کرمانشاه بسته شد

وی خاطر نشان کرد:آثار خلق شده پس از این رویداد در کشورهای سوریه و لبنان به نمایش گذاشته خواهد شد و امیدواریم در سال‌آینده نیز این رویداد ملی را با موضوع نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در کرمانشاه برگزار نماییم.

جلالی اظهار کرد: ۲۵ نقاش از ۱۷ استان کشور در رویداد بزرگ نقاشی هنر راویان غزه در این رویداد شرکت کردند و این هنرمندان با سوژه کودکان غزه نسبت به خلق آثار هنری اقدام خواهند کرد.

گفتنی است در پایان برگزیدگان بخش فرهنگی این رویداد علی حسین امینی از آذربایجان شرقی، احمد سعدونی از خوزستان و مریم میکائیلی از تهران و برگزیدگان بخش اصلی این رویداد طهمورث آشناگر از لرستان، عسگر حقی از اردبیل، توران نوری از کرمانشاه، مهناز قره حسنلو از البرز، علی حسینی امینی از آذربایجان شرقی، فرزانه جمشیدی از کرمانشاه، محمد جواد زارع از شیراز، نازی تربتی نژاد از گرگان و فرزاد بهمن ضیائی از اصفهان معرفی شدند.

پرونده رویداد ملی نقاشی خیابانی «هنر راویان غزه» در کرمانشاه بسته شد

کد خبر 1732292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha