کاهش امنیت فلسطینی‌ها در دانشگاه «جرج واشنگتن»/ مسلمانان خواستار رسیدگی به گزارش‌های اسلام هراسی شدند

دانشجویان مسلمان و فلسطینی در دانشگاه «جرج واشنگتن» آمریکا از افزایش اسلام هراسی در محوطه دانشگاه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه خبر دادند و خواستار رسیدگی فوری مسئولان به این مسئله شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « gwhatchet»، دانشجویان مسلمان و فلسطینی در دانشگاه «جرج واشنگتن» آمریکا از افزایش اسلام هراسی در محوطه دانشگاه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه خبر دادند و خواستار رسیدگی فوری مسئولان به این مسئله شدند.

آنها چندین اقدام اسلام هراسانه را در دانشگاه گزارش کرده‌اند و از مدیران دانشگاه‌ خواسته‌اند که حمایتی را که به گفته‌ آن‌ها از دانشجویان مسلمان و فلسطینی وجود ندارد، فراهم کنند.

به گفته دانشجویان در چند هفته گذشته، شاهد حداقل چهار مورد از تعارض افراد ناشناس به دانشجویان محجبه بوده‌اند.

«عزا عباس»، دانشجوی مسلمان، گفت: اینها مشکلات دنیای واقعی هستند؛ اینها افراد دنیای واقعی هستند که آسیب می بینند.

«جولیا متجیان»، سخنگوی دانشگاه گفت که دفتر تنوع، برابری و مشارکت جامعه به گزارش‌های مربوط به اقدامات مغرضانه در عرض 24 تا 48 ساعت پس از ارسال پاسخ می‌دهد.

وی افزود: این دفتر متعهد به حمایت از مسلمانان، یهودیان و همه دانشجویان دانشگاه جرج واشنگتن است.

متجیان از بیان اینکه چه تعداد گزارش از حوادث اسلام هراسی ثبت شده است یا پیام های مقامات چگونه بر گفتمان دانشجویی و امنیت دانشگاه تأثیر گذاشته است خودداری کرد.

«الن گرانبرگ»، رئیس دانشگاه «جرج واشنگتن»، مجموعه‌ای از بیانیه‌ها را در مورد جنگ اسرائیل و حماس منتشر کرده است و پیام 25 اکتبر او می‌گوید این دانشگاه باید در برابر یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی، و همچنین همه اشکال آزار و اذیت، تبعیض و خشونت بایستد

اما دانشجویان مسلمان گفتند که اظهارات عمومی گرانبرگ، به ویژه بیانیه های اولیه که حماس را محکوم می کرد، شامل جزئیات تاریخ خشونت اسرائیل در نوار غزه نمی شد و برای رفع احساس خصومت نسبت به دانشجویان مسلمان کافی نبود.

عباس که در حال مطالعه در رشته امور بین الملل است، گفت که جایگاه گرانبرگ به عنوان رئیس دانشگاه «جرج واشنگتن» به این معنی است که اظهارات نامتعادل او ممکن است اسلام هراسی آشکار را توجیه کند.

وی افزود: رئیس‌ ما فقط زمانی ایمیل‌ها را منتشر می‌کند که مسائل مربوط به جامعه یهودی یا اسرائیلی باشد، اما وقتی نوبت به مسلمانان می‌رسد، هیچ حرکت خاصی از سوی او انجام نمی‌شود.

این دانشجو تاکید کرد که پیام‌های مقامات درباره این موضوع باعث می‌شود دانشجویان مسلمان احساس کنند که دانشگاه بیش از آنکه نگران امنیت دانش‌آموزان باشد، نگران شهرت دانشگاه است.

عباس گفت: من احساس می‌کنم که نمایندگان دانشگاه جرج واشنگتن نمی‌دانند حرف‌های آنها واقعچقدر نقش دارد.

حمزه مصطفی، دانشجوی سال اول رشته علوم سیاسی، گفت که در روز 10 اکتبر در محوطه دانشگاه قدم می زد که یک دانشجوی سفیدپوست به او خیره شد و آب دهان روی پاهای او انداخت.

او گفت که در 24 اکتبر گزارشی را مکتوب کرد تا این اتفاق را مستند کند، اما در فرم خود مشخص کرد که نمی‌خواهد مقامات با او تماس بگیرند، زیرا احساس نمی‌کند آنها به نگرانی‌های او رسیدگی کنند.

مصطفی در این باره گفت: من واقعا احساس امنیت یا پذیرفته شدن نمی‌کنم.

مسلمانان در ایالات متحده از 7 تا 24 اکتبر مجموعاً 774 درخواست کمک و گزارش رویدادهای مغرضانه را به شورای روابط آمریکایی-اسلامی ارائه کردند که در مقایسه با 63 گزارش ارائه شده در ماه اوت، افزایشی را نشان می دهد.

او گفت بسیاری از دانشجویان مسلمان احساس می‌کنند که محوطه دانشگاه به محیطی ناامن و نفرت‌انگیز تبدیل شده است، به‌ویژه برای دانشجویانی که حجاب دارند.

مصطفی گفت: احساس می‌کنم که این من را به یاد جنایات نفرت پس از 11 سپتامبر علیه مسلمانان می‌اندازد که آنها را تروریست می‌دانند و افرادی توصیف می‌کنند که بویی انسانیت نبرده اند.

او گفت که ایجاد یک فضای امن برای دانشجویان مسلمان، عرب و فلسطینی در محوطه دانشگاه می‌تواند به ایجاد محیطی فراگیرتر کمک کند.

کد خبر 1732343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha