۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی پرداخت شد

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به فعالان حوزه صنایع دستی در این شهرستان پرداخت شده است.

حمید رازقی، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به رویکرد حمایتی از هنرمندان صنایع دستی اظهارکرد: این میزان تسهیلات به ۴۰ نفر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود چرا که بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود، افزود: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌ های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌ شود و بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی و رودوزی سنتی پرداخت شده است.

رازقی عنوان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت است و تلاش داریم تا با پرداخت این منابع، شاهد توسعه اشتغال باشیم چراکه هر فرآورده دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی محل تولید خود است و می‌تواند عامل مهمی در شناساندن فرهنگ و تمدن منطقه باشد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان بیان کرد: برپایی غرفه و نمایشگاه تولید و عرضه محصولات صنایع ‌دستی، بازدید دانش آموزان از مراکز و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی صنایع ‌دستی، برپایی نشست با فعالان صنایع ‌دستی، بازدید از کارگاه صنایع ‌دستی و بررسی مشکلات هنرمندان از اقدامات انجام شده در این حوزه طی مدت سال جاری بوده است.

وی بیان کرد: امسال ۴۰۰ مورد گزارش بازدید و نظارت از کارگاه های صنایع دستی این شهرستان توسط کارشناسان این مجموعه انجام شد و ۱۳۶ مورد در سامانه رصد، ثبت شده است.

کد خبر 1732350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha