اِشراف اطلاعاتی در حاشیه کویر از ضریب بالایی برخوردار است

طالبی با تاکید بر اینکه اشراف اطلاعاتی در حاشیه کویر از ضریب بالایی برخوردار است، گفت: دستگاه های اجرایی اقدامات مقابله ای خوبی در راستای امنیت کویر در دستور کار دارند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۱۶ آبان) در کمیسیون امنیت کویر و توسعه پایدار مناطق کویری استان اظهار داشت: وجود کویر هم فرصت و هم نوعی تهدید است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر کویر را رها و بلاصاحب بدانیم به طور قطع تهدید و جولانگاه قاچاقیان مواد مخدر و ... خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه کویر خراسان جنوبی فرصت بزرگی است لذا امنیت کویر باید در راستای رونق اقتصادی و گردشگری برقرار شود، ادامه داد: نمونه ای از ظرفیت های کویر، معادن و حوزه گردشگری است که می تواند بسیار مهم باشد.

به گفته طالبی، معرفی کویر برای تمام دنیا جذب گردشگر به همراه دارد و هم امنیت آفرین و هم توجیه اقتصادی دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از انرژی های باد و خورشید ظرفیت خوبی برای کویر است، گفت: راه اندازی بازی های بومی و محلی، تورهای کویر نوردی و باشگاه های پروازی در کویر باید فعال شوند. 

طالبی گفت: عدالت خداوند اینگونه است که در یک منطقه دریا باشد و در منطقه دیگر ظرفیت های دیدنی کویر باشد، لذا مهم است تا از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی استفاده کنیم.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه های متولی برای تامین امنیت با رویکرد امنیتی و انتظامی کارهای خوبی انجام داده اند و اشراف اطلاعاتی در حاشیه کویر از ضریب بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در دل کویر هم اشراف نسبی از تردد اشرار و قاچاقچیان وجود دارد و اقدامات مقابله ای انجام می شود، گفت: در محل مسجد شکر کار مقابله ای خوبی با قاچاقچیان انجام شود که جای قدردانی دارد. 

کد خبر 1732362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha