فرهنگ صحیح می‌‎تواند یک جامعه را هدایت کند

تمری با بیان اینکه فرهنگ عمومی در میان عموم جامعه رواج دارد، گفت: فرهنگ جامعه، علاوه بر آنکه هویت و موجودیت جامعه را رقم می‌زند نقش بسزایی در هدایت و تعالی جامعه می‌تواند داشته باشد.

خسرو تمری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی در جامعه ،گفت:  در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت و به‌صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد.

ارئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب افزود: ین شورا به‌عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت داشته است.

وی خاطر نشان کرد:اگر شورای فرهنگ عمومی بتواند از تمام ظرفیت خود استفاده کند، قطعاً می تواند تأثیرات شگرفی در وضعیت فرهنگی مردم که از اصلی ترین دغدغه های مقام معظم رهبری است به وجود آورد.

تمری با بیان اینکه رویکرد و روند جلسات شورای فرهنگ عموومی متناسب با بیانبه گام دوم انقلاب تدارک و تدوین خواهد شد،تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه فرهنگ عمومی شهرستان وظایف و مسئولیت‌های ارزشمندی دنبال می‌کند، که این مسئولیت‌ها می‌تواند جهت دهنده به فرهنگ شهرستان باشد.  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی از نظر ساز و کار اجرایی، متشکل از دستگاه‌های اداری و تعدادی افراد حقیقی است که می‌توانند زمینه ساز تحقق اهداف این شورا فراهم کنند. 

وی با بیان اینکه نکته اصلی که در شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه قرار دهیم، داشتن برنامه و توان اجرا کردن برنامه ها، به شکل برنامه ریزی شده و هدفمند است،گفت: رصد تمام فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی به صورت عمومی، و هم سایر دستگاه‌ها در حوزه شرح وظایف قانونی که در بودجه سال ۱۴۰۲، در حوزه‌های اساسی کشور با آنها ابلاغ شده‌است از جمله فرزند آوری، حجاب و عفاف، تحکیم بنیان خانواده، که در سرفصل اعتبارات تمام دستگاه‌ها این موضوع گنجانده شده‌است، از وظایف شورای فرهنگ عمومی است، که رصد و دنبال می شود.   

کد خبر 1732458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha