سنجش بیش از ۱۸ هزار نوآموز پیش دبستانی در خراسان شمالی

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: سنجش ۱۸ هزار و ۷۳ نوآموز (پیش دبستانی ۲) در خراسان شمالی آغاز شد.

حسین نعمتی، رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: خانواده ها می توانند از اکنون تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به صورت مستمر و دلخواه با حضور در پایگاه های سنجش، اقدامات لازم را برای فرزندان خود انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: به خانواده ها توصیه می شود حتما در بازه زمانی که آموزش و پرورش اعلام کرده مراجعه کنند و سنجش را به تابستان و تیرماه موکول نکنند تا دچار مشکلاتی در شروع به موقع تحصیل فرزندانشان صورت نگیرد.

نعمتی عنوان کرد: نوآموزان پیش دبستانی (۲) در ۱۰ پایگاه سنجش اولیه در خراسان شمالی مورد ارزیابی سلامت قرار می گیرند و در صورت تشخیص احتمال نارسایی برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی شدند.

 رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۲ نفر نیرو در بخش سنجش دانش آموزان همکاری و مشارکت دارند، بیان کرد: مراکز جامع سلامت در تمام شهرستان های استان راه اندازی شده و برای اقدامات پزشکی، واکسیناسیون، دهان و دندان، خانواده ها باید به خانه بهداشت مراجعه کنند.

 نعمتی اضافه کرد: پیش از این سنجش سلامت پایه اول ابتدایی در تابستان و در مدت زمان سه ماهه انجام می‌شد که به دلایل مختلف و کوتاه بودن زمان، برخی دانش‌آموزان از سنجش بازمی‌ماندند که با دستور وزیر آموزش و پرورش از این پس پایگاه‌های سنجش سلامت در مدت زمان بیشتری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان دایر است و خانواده ها فرصت بیشتری برای انجام اقدامات درمانی دارند.

 وی بیان کرد: نام‌نویسی دانش‌آموزان برای سنجش به صورت کاملا سیستمی است و از خانواده‌ها درخواست می شود تا کار سنجش فرزند خود را به روزهای پایانی واگذار نکنند.

کد خبر 1732468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha