۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خانه معلم شیروان در نظر گرفته شد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر وزیر آموزش و پرورش به این شهرستان که روز گذشته جمعه ۱۹ آبان صورت گرفت، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تکمیل خانه معلم این شهرستان در نظر گرفته شد.

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با گذشت ۲۰ سال از آغاز ساخت این مجتمع فرهنگی همچنان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیمه تمام مانده است که با تخصیص به موقع اعتبار سعی خواهیم کرد تا پایان امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت چنین پروژه هایی به خاطر موقعیت جغرافیایی ویژه این شهرستان و همچنین گذر سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این خطه علاوه بر فواید اقتصادی می تواند ماندگاری مسافر را دوچندان کند.

جدی عنوان کرد: اردوگاه فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی(ع) در روستای گردشگری زوارم از توابع بخش مرکزی این شهرستان هم در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار در بهترین نقطه این روستا توسط مردم هدیه شده است که در سال ۸۲ مجوز ساخت آن صادر شد اما تاکنون به علت نبود اعتبار اقدام خاص ساختمانی انجام نشده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح در روستای گردشگری این شهرستان و در مکان خوبی قرار گرفته است اگر امکانات مورد نظر آن فراهم شود و عملیات ساخت آن انجام شود جزو اردوگاه های ملی می تواند باشد.

جدی با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش در این شهرستان منصفانه و عدالت محور نیست، بیان کرد: این شهرستان به عنوان دومین شهرستان خراسان شمالی دچار کمبود معلم است و در بخش سرحد و قوشخانه به دلیل نبود مجتمع تحصیلی و دوری مسافت، بسیاری از دانش آموزان ترک تحصیل می کنند در صورتیکه یک سوم دانش آموزان عشایری هستند.

کد خبر 1732849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha