هفته کتاب با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با تشریح برنامه های سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: برنامه های سی و یکمین دوره هفته کتاب با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بعد ظهر امروز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب ایران، محمدرضا هراتی، معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اسماعیل جانعلی پور، مدیرعامل تشکل ها و مجامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فروهر معدنی، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مسیح لهراسبی، نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نمایندگان نهادهای برگزار کننده هفته کتاب در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست "علی رمضانی"، دبیر سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به در پیش بودن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی  گفت: " آینده خواندنی است " شعار نمایشگاه کتاب بود و در همان زمان قرار شد شعاری تعیین شود که بتوان آن را امتداد داد. بنا شد امسال رویکرد کلی برنامه ها توجه ویژه به کودک و نوجوان باشد،   لذا هم در اعلان طراحی شده و هم برنامه ها با کمک دستگاه ها بیست و سوم هفته کتاب از مدارس شروع می شود. از رسانه ها هم میخواهم به این رویکرد توجه کنند علاوه براینکه سایر برنامه ها هم برگزار می شود.

در ادامه نشست علی رمضانی در جمع بندی برنامه های سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ابراز امیدورای کرد: امیدوارم‌ تحقق شعار هفته کتاب برای اینده ایران فرهنگی مفید باشد و کمک کند به مردم کشورمان تا با کتاب انس بیشتری پیدا کنند.

دبیر سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به دیگر برنامه هایی این هفته اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه های متعددی در سطح ملی، ستادی، سازمان ها و استان ها تدارک دیده شده است که از جمله این برنامه ها می توان به پویش ملی بخوان و بگو، مرور نویسی کتابخوانی، تجلیل و تکریم شعرا، نویسندگان، کتابفروشان، چاپخانه دارها، ضیافت صنعت نشر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از انتشار آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کتاب برای نخستین بار خبر داد و گفت: در هفته کتاب همه ایرانیان یارانه بگیر می توانند با شرایط ویژه کتاب خریداری کنند.

سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می شود.

کد خبر 1732962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha