افتتاح ۲۱ کتابخانه شهری، عمومی و سیار در کشور همزمان با هفته کتاب

معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تشریح برنامه های این نهاد از افتتاح ۲۱ کتابخانه شهری، عمومی و سیار در کشور  همزمان با هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  بعدظهر امروز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب ایران ، محمدرضا هراتی، معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  اسماعیل جانعلی پور،  مدیرعامل تشکل ها و مجامع  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فروهر معدنی، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مسیح لهراسبی، نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نمایندگان نهادهای برگزار کننده هفته کتاب در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست "محمد رضا هراتی" معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دبیر هفته کتاب این نهاد با اشاره به مهمترین برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در هفته کتاب گفت: اولین برنامه ما  امروز تجدید پیام با آرمانهای امام راحل در حرم مطهر ایشان بود. سیاست گذاری برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر حوزه کودک و نوجوان است و در کلیه برنامه ها لحاظ می شود، مجموعه هدهد سفید با چهار زیر مجموعه این رویکرد را دنبال می کند.

معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب مدیران نهاد کتابخانه های عمومی در کل کشور به نماز جمعه های هر شهر مراجعه کرده و گزارش یک ساله ارائه می دهند.

انتشار ششمین فراخوان بین المللی کارتن کتاب، بخشودگی جرایم دیرکرد، افتتاح کتابخانه ها بصورت شهری و استانی و سیار، اجرای پویش اهدای کتاب، فراخوان سرود و کتابخوانی، فراخوان محافل ادبی، نشست های تخصصی با موضوع کتاب و قصه گویی، کتابت قرآن توسط اعضای کودک و نوجوان  از دیگر برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور بود که محمد رضا هراتی به آنها اشاره کرد.

معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: هماهنگی شده تا مجموعه های فرهنگی با خدمات مختلف نهاد  کتابخانه های عمومی کشور در هفته کتاب آشنا شوند.؛  همچنین پویش کتابخون در این هفته برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن کتاب و کتابخوانی و کتابداران در شهر تهران خبر داد و گفت: در این مراسم  هشتصد کارمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تهران حضور می یابند، باشیم. 
 

کد خبر 1732983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha