جشنواره کتاب و رسانه باید از جشنواره ای حاشیه به جشنواره ای جدی تبدیل شود

دبیر جشنواره کتاب و رسانه  با اشاره به اهمیت خبرنگاران و  رسانه ها در خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: جشنواره کتاب و رسانه باید از جشنواره ای حاشیه به جشنواره ای جدی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  بعدظهر امروز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب ایران ، محمدرضا هراتی، معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  اسماعیل جانعلی پور،  مدیرعامل تشکل ها و مجامع  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  فروهر معدنی، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مسیح لهراسبی، نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نمایندگان نهادهای برگزار کننده هفته کتاب در  سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست" سیاوش صلواتیان"  با دعوت از اهالی رسانه برای شرکت در جشنواره کتاب و رسانه گفت: من کار به دوربین های شما رسانه ها ندارم، اینجا هستم تا از شما دعوت کنم در جشنواره کتاب و رسانه شرکت کنید این جشنواره قرار است از تلاشهای طول سال شما تقدیر کند.

دبیر جشنواره کتاب و رسانه از مدیران ستاد هفته کتاب خواست تا بایستند و از خبرنگاران تقدیر و آنها را تشویق کنند و گفت: جشنواره کتاب و رسانه تلاش دارد تا از حاشیه به متن بیاید ، در این دوره سه محور فراخوان داده و از همین امروز رسانه ها می توانند هر موضوع مربوط به کتاب و کتابخوانی را ارسال و فراخوان تا پانزده آذر ادامه دارد. در هر محور رسانه ها سه اثر می توانند ارسال کنند.

سیاوش صلواتی با اشاره به جوایز ویژه جشنواره کتاب و رسانه اظهار کرد:  جشنواره سه جایزه ویژه دارد اول جایزه برترین ویترین کتابفروشی است که از کتابفروشی ها می خواهیم عکس برایمان ارسال کنند، جایزه ویژه دوم شخص فعال کتاب رسانه است و سوم هم‌جایزه ناشر فعال در عرصه رسانه ها است.
 

کد خبر 1732991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha