راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در محیط‌های عمومی و پارک‌های مشهد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به درون خانواده‌ها نفوذ کند، تصریح کرد: در فضاهای عمومی که حضور شهروندان را داریم، همچون پارک‌ها و غیره می‌توان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان، کتابخانه‌های سیار ایجاد کرد.

هاشم دائمی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در کتابخانه مرکزی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهارکرد: کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده ولی متاسفانه این سرانه همچنان پایین است.

وی گفت: وظیفه مدیریت شهری، توجه به این دو حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و با تصمیمات موثر باید نقش‌آفرینی کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، افزود: همگام با این پیشرفت‌ها، باید به سمت کتاب‌های صوتی و دیجیتال هم برویم؛ البته که هیچکدام از این نسخه‌ها، نمی‌‎توانند جایگزین کتاب‌های مکتوب شوند.

دائمی با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به درون خانواده‌ها نفوذ کند، تصریح کرد: در فضاهای عمومی که حضور شهروندان را داریم، همچون پارک‌ها و غیره می‌توان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان، کتابخانه‌های سیار ایجاد کرد.

وی گفت: درخصوص کتاب‌های صوتی و دیجیتال نیز مدیریت شهری آمادگی دارد که حمایت‌های لازم را داشته باشد و قدم‌های سازنده‌ای برداریم.

لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در شهر

مهدی ناصحی نیز در این جلسه اظهارکرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مرتبط با شهر، موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی طرحی را با محوریت اماکنی که در اختیار خودش است، برای با محوریت اشتغال‌های خُرد ارائه نموده که بسیار موثر و کارساز می‌تواند باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: تفاهمنامه مشترکی بین شهرداری مشهد مقدس و این اداره کل می‌تواند منعقد شود تا از فضاهای در اختیار آنها برای تکمیل مراکز رویش استفاده کنیم.

ناصحی تصریح کرد: از یکسو شهرداری با محدودیت فضاهای فیزیکی روبروست و از سوی دیگر امکانات مختلفی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

وی گفت: این تفاهمنامه می‌تواند مدیریت شهری را به سمت تحقق اهداف اجتماعی خود سوق دهد و هرچه زودتر باید شاهد آماده‌سازی و فراهم آوردن مقدمات آن باشیم.

پایان پیام/

کد خبر 1732993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha