نخستین کتابخانه مستقل"مادر و کودک" در زنجان افتتاح می شود

رضاخانی از بازطراحی کتابخانه روزبه و راه اندازی نخستین کتابخانه مستقل مادر و کودک در زنجان خبر داد و افزود: خدمات ویژه به مادران و کودکان در این کتابخانه ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: سی و یکمین هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار اینده خواندنی است در سراسر کشور اجرا می شود.


وی به برنامه های هفته کتاب در سطح استان اشاره کرد و گفت:این برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی فعالیت کتابخانه های عمومی استان اجرا می شود.  


رضاخانی از اجرای ۵۵۰ مورد فعالیت کتابخوانی در ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی استان زنجان خبر داد و گفت: غیر از امانت کتاب برنامه و خدمات متنوعی در کتابخانه های استان اجرا می شود که به دلیل عدم وجود کتابخانه مرکزی این خدمات تجمیع نمی شود.


این مسئول ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی، مسابقات کتابخوانی، نشست کتابخوان مدرسه و کتابخانه، جلسات و محافل شعرخوانی و ادبی و اجرای جلسات نقد کتاب بخشی از این برنامه ها است.


وی با اشاره به اینکه اولین کتابخانه کودک با عنوان "هدهد" در کتابخانه گلشهر در این هفته افتتاح می شود، گفت: کارگاه خلاقیت در این کتابخانه در دست راه اندازی است که در صورت تامین اعتبار به زودی افتتاح خواهد شد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، از بازطراحی کتابخانه روزبه و راه اندازی اولین کتابخانه مستقل مادر و کودک در  زنجان خبر داد و افزود: خدمات ویژه به مادران و کودکان در این کتابخانه ارائه خواهد شد.


وی به بازطراحی کتابخانه سهرودی زنجان نیز اشاره کرد و گفت: اولین کلینک تخصصی خواندن در طبقه اول این کتابخانه افتتاح می شود.


رضاخانی به افتتاح کتابخانه زیتون طارم تا دهه فجر امسال اشاره کرد و یاداور کرد: بازطراحی چندین کتابخانه را در دستور کار داریم و بخش کودک ویژه در کتابخانه الهیه ایجاد می شود.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان اضافه کرد: به دلیل عدم وجود کتابخانه مرکزی در استان، بسیاری از نسخ خطی استان به استان های دیگر ارسال شده است که در سنوات اخیر مجموعه ای در مسجد جامع زنجان برای جمع آوری نسخ خطی تا آخر امسال افتتاح خواهد شد.


به گفته وی، از شهریورماه سال گذشته تاکنون سه کتابخانه سردار سلیمانی در ابهر، کتابخانه امام حسین(ع) در بی سیم و کتابخانه شیخ عبدالکریم در اسلام آباد زنجان راه اندازی شد.


رضاخانی به راه اندازی کتابخانه سیار در طارم اشاره کرد و گفت: در هفته کتاب نیز یک کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر زنجان و یک کتابخانه سیار در شهرستان ابهر ایجاد خواهد شد.


وی از وجود ۳۶ کتابخانه در روستاهای استان زنجان خبر داد و گفت: کتابخانه عمومی روستای درسجین شهرستان ابهر در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده شد.


وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی کسب و کار در کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: با همکاری فنی و حرفه ای این دوره ها برگزار شد و یکی از کتابخانه های روستای نیماور عنوان برگزیده اشتغالزایی را به جهت برگزاری این دوره ها کسب کرد.

کد خبر 1733075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha