صدور ۳۵ فقره مجوز مشاغل خانگی در حوزه فرهنگی و هنری

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ فقره مجوز مشاغل خانگی در حوزه فرهنگی و هنری صادر شد.

زهره بابایی، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی از صدور ۳۵ فقره مجوز مشاغل خانگی در حوزه فرهنگی و هنری خبر داد و اظهارکرد: از جمله رشته‌هایی که به آنها وام خوداشتغالی پرداخت شده می‌توان به فیلمنامه‌نویسی، صدابرداری، نقد و یادداشت نویسی تئاتر، نویسندگی، خوشنویسی، نقاشی، ساخت و تنظیم آهنگ اشاره کرد.

وی با اشاره به تسریع در اقدامات صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: از  مجموع مجوزهای صادره از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، ۱۰ مورد جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد که با دریافت تسهیلات بانکی برای بسیاری اشتغال ایجاد خواهد شد.

بابایی عنوان کرد: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده‌ که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مرتبط انجام شده است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با اشاره به بخش امور فرهنگی و رسانه بیان کرد: برگزاری همایش استانی چاپ، نمایشگاه کتاب، بزرگداشت فردوسی و خیام با حضور موسسات فرهنگی و هنری، سه جلسه کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی و همکاری در برگزاری نشست های ادبی و ادبیات داستانی از جمله اقدامات صورت گرفته این بخش طی امسال بوده است.

بابایی اضافه کرد: برگزاری سومین جشنواره موسیقی مقامی استانی، راهیابی دو اثر نمایشی به هجدهمین جشنواره تئاتر استانی، برگزاری آزمون های علمی استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر و آزمون خوشنویسی و حمایت از هنرمندان آسیب دیده از حادثه از دیگر اقدامات در حوزه امور هنری است.

کد خبر 1733208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha