تظاهرات گسترده در سراسر جهان علیه حملات صهیونیست‌ها در غزه

مردم سراسر جهان از اروپا تا آفریقا و خاورمیانه با برپایی تظاهراتی، حملات صهیونیست‌ها علیه غزه را محکوم کرده و خواستار آتش‌بس شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از تی آر تی، بسیاری از پایتخت‌ها و شهرهای سراسر جهان شاهد تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن قتل عام رژیم صهیونیستی بود.

شرکت‌کنندگان پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی را حمل می‌کردند و آنچه را که «نسل‌کشی ساکنان نوار غزه» توصیف می‌کردند، محکوم ‌کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطین و رد جنگ، بنرهای «فلسطین را آزاد کن»، «قتل‌کشی را متوقف کنید»، «تیراندازی را متوقف کنید»، «جان‌ها را نجات دهید» و «اقدامات خونین اشغالگر اسرائیل» را محکوم کردند.

ترکیه

کشور ترکیه نیز روز یکشنبه شاهد تظاهرات همبستگی با غزه علیه حملات اسرائیل با شعار «دست در دست نوار غزه» برگزار شد.

تظاهرکنندگان در چندین ایالت ترکیه، از جمله باطمان و استانبول، زنجیره‌های انسانی تشکیل دادند و این تظاهرات، شاهد بزرگ‌ترین تظاهرات بود وتظاهرکنندگان خواستار پایان دادن به تجاوز اسرائیل به غزه شدند و همبستگی خود را با جنبش حماس اعلام کردند.

مراکش

در کشور مراکش، تظاهرات روز یکشنبه در چندین شهر برای همبستگی با مردم فلسطین و غزه که بیش از یک ماه است در معرض بمباران شدید و مستمر اسرائیل قرار دارد و هزاران کشته برجای گذاشته است، برگزار شد.

معترضان در کازابلانکا، رباط و بنی ملال با سردادن شعارهایی خواستار پایان دادن به جنگ غزه و محکومیت بمباران بیمارستان‌ها و تلاش برای آوارگی فلسطینیان شدند.

ده‌ها فعال حقوق بشر زن در مراکش با شرکت در تظاهراتی مقابل ساختمان پارلمان در رباط، پایتخت این کشور، خواستار توقف جنگ غزه و حمایت از زنان و کودکان در فلسطین شدند.

اردن

اردن همچنین تقریباً هر روز شاهد رویدادهای مردمی در استان های مختلف این کشور است و با نوار غزه ابراز همبستگی کردند و حمله مداوم اسرائیل از 7 اکتبر گذشته تاکنون را محکوم کردند.

استرالیا

در استرالیا، ده‌ها هزار تظاهرکننده روز یکشنبه در ملبورن، بریسبان و سیدنی، برای حمایت از فلسطینی‌ها در برابر حملات جاری اسرائیل به نوار غزه تجمع کردند.

اندونزی

در جاکارتا، پایتخت اندونزی، روز یکشنبه تظاهرات گسترده ای در شهر بیکاسی در حمایت از فلسطین برگزار شد و تظاهر کنندگان خواستار پایان دادن به تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه شدند.

بریتانیا

شهرهای بریتانیا از جمله لندن شاهد تظاهرات گسترده ای بود که در آن شرکت کنندگان خواستار پایان دادن به تجاوزات علیه غزه و تضمین حق آزادی و تعیین سرنوشت ملت فلسطین شدند و بنرهایی در حمایت از فلسطین برافراشتند و از دولت خواستند از معامله و «تبانی» با اسرائیل دست بردارد.

آلمان

کشور آلمان نیز شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از نوار غزه در چندین شهر از جمله برلین و کلن بود و شرکت کنندگان خواستار آتش بس، اجازه ورود کمک ها و توقف کشتار کودکان فلسطینی شدند.

فرانسه

پاریس، پایتخت فرانسه و شهر بوردو شاهد تظاهراتی در حمایت از نوار غزه بود که در آن شرکت کنندگان خواستار آتش بس فوری و دائمی برای توقف خونریزی هایی شدند که به سطح نسل کشی رسیده و صدها قتل عام علیه خانواده های فلسطینی انجام شده است.

سوئد

در استکهلم، پایتخت سوئد، هزاران نفر برای حمایت از فلسطین تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار آتش‌بس در غزه شدند و حملات اسرائیل به نوار غزه را محکوم کردند.

بوسنی و هرزگوین

هزاران نفر در سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین، در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده و  خواهان پایان دادن به حملات به نوار غزه و برقراری آتش‌بس شدند.

آمریکا

ده‌ها شهروند حامی فلسطین تظاهراتی را در محکومیت جنگ در نوار غزه در مقابل خانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برگزار کردند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و بنرهایی را در دست داشته و خواستار آتش‌بس شدند.

ارتش اشغالگر 37 روز است که جنگ هوایی، زمینی و دریایی را علیه غزه به راه انداخته است و بر اثر این حملات، 11180 فلسطینی از جمله 4506 کودک، 3027 زن و زن به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 1733220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha