آزادی ۳۶ مددجوی قائم شهری از زندان

حجت الاسلام اکبری گفت: ۳۶ نفر از مددجویان شهرستان قائم شهر از زندان آزاد و به ۹۰ زندانی دیگر مرخصی اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری- رئیس کل دادگستری مازندران به همراه معاونین قضایی دادگستری استان، مسئولین و قضات حوزه قضایی شهرستان قائم شهر و مدیرکل زندان های استان از بندهای مختلف زندان قائم شهر بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان و استماع مشکلات آنها، دستورات مقتضی را جهت بررسی صادر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در حاشیه بازدید از زندان قائم شهر اظهار کرد: با اقدام شایسته همکاران محترم قضایی شهرستان قائم شهر و کمک خیرین محترم، ۳۶ نفر از محکومین مالی و غیرمالی که به لحاظ عجز از رد مال در زندان محبوس بودند، امروز از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند.
وی افزود: با بررسی های مسئولین حوزه قضایی قائم شهر، افراد واجد شرایط اعطای مرخصی در این زندان نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته و ۹۰ نفر در این راستا به مرخصی رفتند.
حجت الاسلام اکبری ادامه داد: هم در آموزه های دینی و هم در قانون بر توجه به حقوق زندانیان تاکید شده‌ است و باید شرایط لازم برای دادرسی عادلانه به بهترین شکل ممکن برای مددجویان فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه حتی الامکان باید از مجازات حبس و معرفی فرد به زندان اجتناب شود، خاطرنشان کرد: زندان جای افرادی است که مردم از آزادی و حضور آنها در جامعه متضرر شده و نظم امنیت جامعه را مختل کنند.
شایان ذکر است، رئیس کل دادگستری استان مازندران و هیات همراه در بند نسوان زندان قائم شهر نیز حضور یافته و ضمن گفتگو با مددجویان و استماع مشکلات آنها، دستورات مقتضی را صادر کردند. همچنین در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان به عنوان یکی از برنامه های مهم مد نظر، طرح اشتغال زایی زندان قائم شهر در مساحتی به وسعت یکهزار مترمربع کلنگ زنی شد.
 

کد خبر 1733412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha