نخستین خانه همیار طبیعت دانش آموزی جنوب کرمان در جیرفت افتتاح شد

امروز (۲۳ آبان ماه) به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جیرفت، اولین خانه همیار طبیعت دانش آموزی جنوب کرمان در مدرسه دخترانه ام کلثوم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۳ آبان ماه) به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جیرفت، اولین خانه همیار طبیعت دانش آموزی جنوب کرمان در مدرسه دخترانه ام کلثوم افتتاح شد.

حجت الاسلام حسینی زاده در این مراسم با اشاره به اجرای طرح همیار طبیعت در مدارس، گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه برای توسعه و پیشرفت آینده کشور است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان حفظ محیط زیست و نیروی انسانی را در راستای ایجاد توسعه پایدار ضروری دانست و افزود: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه برای فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ترویجی و ... است.

وی این اقدام را گامی موثر جهت نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان برشمرد و اظهار کرد: توجه به محیط زیست توسط دانش آموزان که آینده سازان اصلی کشور هستند ضرورتی انکارناپذیر در راستای تحقق توسعه پایدار است.

مصطفی راه خسروانی در این مراسم، گفت: خانه همیار طبیعت دانش آموزی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردمی و جذب حداکثری همیار طبیعت بوسیله خود دانش آموزان راه اندازی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت با ادامه داد: دانش آموزان از طریق نمایشگاه دائمی که در خانه همیار طبیعت راه اندازی شده با اهمیت منابع طبیعی آشنا می شوند.

وی ابراز کرد: بازدید دیگر مدارس از این خانه همیار طبیعت موجب ترویج فراگیر منابع طبیعی در بین تمام اقشار دانش آموز می شود.

راه خسروانی بیان کرد: خانه همیار طبیعت یک واسطه بین دانش آموزان تمامی مدارس با اداره منابع طبیعی شهرستان جیرفت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت اضافه کرد: از طریق این خانه، برگزاری کارهای ترویجی در حوزه منابع طبیعی از جمله مسابقات نقاشی، عکاسی و انشاء انجام می شود.

وی عنوان کرد: به وسیله خانه همیار طبیعت بازدید از پروژه های منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی پیگیری می شود و دانش آموزان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می توانند مشارکت کنند.

گفتنی است؛ نخستین خانه همیار طبیعت دانش آموزی جنوب کرمان با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، روسای ادارات بازرسی و مدیریت عملکرد و حراست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش و پرورش شهرستان  جیرفت در مدرسه دبستان دخترانه ام کلثوم جیرفت افتتاح شد و در پایان تعدادی اقلام ترویجی آموزشی بین دانش آموزان توزیع و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، چند اصله نهال در محوطه مدرسه غرس شد.

کد خبر 1733533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha