ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند کار جهادی

یزدان افشاری پور میزان سرانه مطالعه در کشور را بسیار پایین ارزیابی کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان عنبرآباد نیاز به کار جهادی دارد بنابراین تمامی نهادهای فرهنگی در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۳ آبان ماه) همزمان با نخستین روز از هفته کتاب، نشست انجمن کتابخانه عمومی شهرستان عنبرآباد  در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

یزدان افشاری پور در این نشست ضمن تبریک هفته کتابخوانی، گفت: امیدوارم بتوانیم در این هفته حرکتی نو در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام دهیم.

فرماندار عنبرآباد میزان سرانه مطالعه در کشور را بسیار پایین ارزیابی کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان عنبرآباد نیاز به کار جهادی دارد بنابراین تمامی نهادهای فرهنگی در این زمینه تلاش کنند.

وی با بیان این که هر کتاب یا نوشته ای ارزش خواندن ندارد، تاکید کرد: متولیان فرهنگ باید با نظارت بهتر و دقت بیشتر کتاب های مناسب سنین مختلف را در دسترس مردم قرار دهند.

افشاری پور خاطرنشان کرد: هدیه دادن کتاب باید فرهنگ سازی شود زیرا هیچ هدیه ای بالاتر از کتاب نیست و ذائقه جامعه به این سمت باید هدایت شود.

فرماندار عنبرآباد عنوان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک الگوی مناسب بر مطالعه تاکید بسیار دارند و فرهنگ مطالعه در مبانی اسلام یک فرهنگ ناب و روشنگرانه است.

گفتنی است؛ حضور کتابداران در مدارس و توجیه دانش آموزان در بحث کتابخوانی، دعوت مردمی جهت بازدید از کتابخانه عمومی شهرستان، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، عضو گیری رایگان و راه اندازی ایستگاه های کتابخوانی از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان عنبرآباد می باشد.

کد خبر 1733535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha