توسعه فرهنگی در روستاها و مناطق محروم موجب افتخار است

احمدوند بر ضرورت ارتقاء روحیه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگی در روستاها و مناطق محروم موجب افتخار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دیروز در مراسم اختتامیه نهمین دوره روستای دوستدار کتاب در استان زنجان، داشتن زیرساخت های فرهنگی در روستاها را یکی از عوامل ترقی روستاها اعلام کرد و گفت: عظمت یک روستا تنها به داشتن زیرساخت اقتصادی نیست.

وی با یادآوری اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، روستاهای ما تغییر کرده و از امکانات لازم برخوردار است، گفت: حضور در روستاها و رسیدگی به موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این مناطق وظیفه ماست.

احمدوند با تبریک کسب عنوان برگزیده توسط روستای درسجین در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گفت: کشور ایران در سرانه کتابخانه در منطقه اول است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه های کتاب گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از پررونق‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان است.

وی بر ضرورت ارتقاء روحیه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها تاکید کرد و افزود: ترویج این فرهنگ در حل بسیاری از مشکلات راهگشا است.

به گفته احمدوند، علی‌رغم همه سیاه‌نمایی‌هایی که از دستاوردهای انقلاب وجود دارد، خوشبختانه شاهد گسترش فضاهای فرهنگی در روستاها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی به موقعیت شهرستان ابهر اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه کتاب، جا برای کار زیاد است و باید اهتمام بیشتری در این حوزه وجود داشته باشد.

به گفته امراله حسنی، اقدامات خوبی در زمینه آموزش نویسندگی در استان آغاز شده است و امیدواریم این اقدامات گامی رو به جلو در راستای آموزش هرچه بیشتر نویسندگان باشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در سخنانی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه کتاب و کتابخانه گفت: از شهریور سال گذشته تاکنون ۳ کتابخانه در مناطق محروم استان زنجان شروع به کار کرده است.

رضاخانی با یادآوری اینکه وجود کتابخانه‌ها در مناطق محروم جلوه زیبایی به این مناطق داده و  باعث رشد و منشا اثر است، افزود: طی چند ماه گذشته تور نویسندگی در روستاها با حضور نویسندگان مطرح کشوری به منظور شناسایی استعدادها در مناطق روستایی آغاز شده است.

روستای «درسجین» به عنوان روستای برگزیده در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد.

کد خبر 1733580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha