برپایی دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی همزمان با هفته پژوهش

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برپایی دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی همزمان با هفته پژوهش در آذرماه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام محسن اکبری شاهرودی مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سابقه فعالیت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این مرکز ۳۰ سال سابقه فعالیت تخصصی در عرصه فقه معاصر و پژوهش‌های فقهی دارد و توانسه است به یک مرکز برتر تخصصی در جهان اسلام و شیعه تبدیل شود.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه به محورهای پژوهشی این مرکز پرداخت و گفت: رصد نیازهای حکومت یکی از رویکردهای مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) است که با استفاده از ظرفیت پژوهشگران به دنبال رفع نیازها هستیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه گروه‌های مختلف فقهی در این مرکز فعال و قریب به ۵۰ تفاهم نامه با مراکز و نهادهای مختلف منعقد شده است تصریح کرد: تاکنون بسیاری از نهادها و مراکز پژوهش‌ محور از ظرفیت این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سال گذشته افزود: در این نمایشگاه نهادهای علمی و فقهی گردهم آمدند، وبا هم افزایی صورت گرفته نقایص و موازی‌کاری‌های خود را متوجه می‌شوند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: با توجه به استقیال اساتید و علما از این نمایشگاه، برپایی دومین نمایشگاه نیز برنامه ریزی شد که ثبت نام آن از امروز آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روند ثبت نام تصریح کرد: علاقمندان با مراجعه به سایت مرکز فرم های مربوطه را تکمیل کرده و پس از بررسی های صورت گرفته تا دهم آذر ماه پذیرفته شدگان معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه روز(پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه) همزمان با هفته پژوهش افتتاح شده و تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه های جنبی نمایشگاه گفت:  در هر روز از زمان برپایی نمایشگاه پس از نماز مغرب و عشاء نشست رونمایی و یا معرفی اثر جدید را خواهیم داشت.

مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در پایان یادآور شد:روز (شنبه ۲۵ آذرماه) همزمان با سومین روز برپایی، نمایشگاه به بانوان اختصاص دارد تا اساتید و فقه پژوهان بانو  از نمایشگاه بهره کافی را ببرند.

کد خبر 1733664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha