ضرورت تدوین مبانی جنگ ترکیبی از دیدگاه اسلام

حجت الاسلام سعیدی گفت:مبانی جنگ ترکیبی ما از دیدگاه اسلام باید نوشته شود تا تحت تاثیر مبانی غرب قرار نگیریم که این موضوع به پژوهشگاه دانشگاه امام صادق (ع) سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سعیدی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در دومین کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای با گرامیداشت شهدای فلسطین و مقاومت گفت: شخصیت رهبر انقلاب حتی در میان خواص شناخته نشده است. امیدواریم جامعیت شخصیت رهبری برای همگان روشن شود.

وی در مورد اصول حاکم بر اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب اظهار کرد: در طول ۳۴ سال رهبری معظم له تدابیر مهمی در عرصه دفاعی را شاهدیم که همه آنها ریشه در قرآن دارد و باید این موانع استخراج و دکتری و نظریه بنیادین رهبر انقلاب تدوین می شد و به صورت منسجم و مرتب در اختیار علاقه مندان قرار می گرفت.

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: اولین اصل حاکم بر اندیشه دفاعی رهبر انقلاب اتکا به وعده های الهی است. قرآن در مواردی متعدد بر روی وعده های خدا تاکید می کند که وعده های خدا حتمی و قطعی است و ایمان و عمل صالح قطعا نتیجه اش پیروزی است. رهبر انقلاب می فرمایند با اعتماد به وعده های الهی که حق و صدق است، بدون تردید این کشور بر تمام دشمنان پیروز می شود.

وی با بیان اینکه آمادگی همه جانبه دومین اصل حاکم در نظریه دفاعی رهبر انقلاب است، تصریح کرد: برای دفاع از کیان اسلامی در ابعاد مختلف نیازمند مهارت های دفاعی، تجهیزاتی و ... هستیم که مورد تاکید اسلام بوده است. رهبر انقلاب در این زمینه می فرمایند آمادگی شما دشمن را بیمناک می کند، بیمناک از ایستادگی و حمله به شما. سومین اصل حاکم بر اندیشه رهبر انقلاب بصیرت و هوشمندی در برابر دشمن است. بصیرت از اوصاف خداوند است و مبنای دعوت انبیای الهی است.

حجت الاسلام سعیدی اصل چهارم در اندیشه دفاعی رهبر انقلاب را اتکا به مردم در دفاع خواند و افزود: نگاه رهبر انقلاب در دفاع مردمی است و رهبر انقلاب می فرمایند دفاع ما مردمی بود. امروز هم اگر مشکلی در نظام پیش بیاید، این مردم هستند که آن را حل می کنند. در حقیقت نظام مردمی، انقلاب مردمی، دولت مردمی و دفاع مردمی از اصول دفاعی حاکم در اندیشه رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: اصل پنجم در اندیشه دفاعی رهبر انقلاب نفی سلطه بیگانگان با تاکید بر قاعده نفی سبیل است که هرگونه تسلط بر مسلمانان در زمینه های سیاسی، فرهنگی، نظامی و .... را جایز نمی داند. رهبر انقلاب در این ارتباط می فرمایند شاخصه سیاست خارجی ایران نفی رابطه سلطه گر و سلطه پذیر و مقابله هوشمندانه با نظام سلطه جهانی است. همچنین اصل ششم در این رابطه نفی ظلم و ظلم پذیری است که این اصل ظلم کردن را نهی و حتی پذیرش و تن به ظلم دادن را محکوم می کند. رهبر انقلاب در این باره می فرمایند رفتار نظام سلطه را به هیچ وجه نگاه نمی کنیم و مقابله با رفتار جهانی سلطه و خروج از قاعده سلطه گر را واجب می دانیم.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: اصل هفتم در اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب تکیه بر سلاح های متعارف در دفاع است که در این قاعده استفاده از سلاح های هسته ای و اتمی منع شده است که همواره باید این موضوع برای دانشجویان تبیین شود. رهبر انقلاب در دفاع از کشور می فرمایند ما به دنبال سلاح های کشتار جمعی نیستیم و همواره در این موضوع بر سلاح های متعدد تاکید دارند.

وی اصل هشتم در اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب را دفاع از مظلومان و مستضعفان خواند و افزود: از اصول حاکم در اندیشه دفاعی رهبر انقلاب که برگرفته از آیات قرآن است، دفاع از مظلوم است. مبانی راهبردی – دفاعی امام (ره) و رهبر انقلاب در دفاع از یمن، لبنان، سوریه و فلسطین تکیه بر اصل قرآنی دارد.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به شهادت مردم مظلوم فلسطین تصریح کرد: از دستاوردهای این شهادت ها شکستن امپراطوری رسانه ای است که در طول ۵۰ سال زیر سلطه بیگانگان رسانه ها فعالیت می کردند و این سلطه در اندیشه رسانه ای جامعیت یافته بود و هیچ کس نمی توانست خلاف امپراطوری رسانه ای آنها کاری انجام دهد اما جریان شهادت فلسطینیان سلطه امپراطوری رسانه ای غرب را شکست و وجدان های خفته بشریت را بیدار کرد.

وی گفت: از مهمترین دستاوردهای این شهادت شوک سنگین به بشریت است و حرکت غریب به ۵۰۰ هزار نفر در انگلستان علیه سلطه غرب چیز کمی نیست.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اصل نهم حاکم بر اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب عمق راهبردی در دفاع دانست و افزود: این تفکر بسیار عمیق و راهبردی است که بعد از امام (ره) شاهدیم که رهبر انقلاب این جریان را تقویت کردند. دور کردن خطر از جهان اسلام، تقویت قدرت بازدارندگی از دیگر اصول این اندیشه است.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: در ۳۰ روز گذشته اسراییل نتوانسته وارد غزه شود و این امر نشان دهنده عمق استراتژیک این تفکر است.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن تصریح کرد: جنگ ترکیبی غرب مبتنی بر اصول اومانیستی است و مبانی جنگ ترکیبی ما از دیدگاه اسلام باید نوشته شود تا تحت تاثیر مبانی غرب قرار نگیریم که این موضوع به پژوهشگاه دانشگاه امام صادق (ع) سپرده شده است.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: در جنگ ترکیبی باید نسبت به مال و حشم و اراضی مردم در این جنگ تجاوزی صورت نگیرد و در صورت تجاوز باید غرامت آن پرداخت شود.

وی توجه به عوامل موثر نامتقارن مانند ایمان، صبر و بصیرت را از دیگر اصول حاکم در اندیشه های دفاعی رهبر عنوان کرد: اصل مشروعیت اسلحه در رسیدن به هدف از اصول دیگر حاکم در اندیشه دفاعی ایشان است و هدف وسیله را توجیه نمی کند، اینکه ما برای رسیدن به هدف دست به هر اسلحه ای بزنیم، مطلوب نیست و این امر در اندیشه های غرب مانعی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1733680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha