نشر ۷۰ کتاب در کارنامه پر افتخار تنها بانوی  ناشر ملایر/ کار جهادی به وجودم آرامش می‌بخشد

فاطمه نصیری بانوی جوان ملایری است که تا کنون ۷۰ کتاب در عناوین مختلف به عنوان تنها بانوی ناشر ملایری از انتشارات وی منتشر شده است و در فعالیت های جهادی نیز کارهای ارزشمندی را در کارنامه خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ملایر،   امروز زن مسلمان و مؤمنه ایرانی، یک شخصیت سرافراز و عزتمند است. هزاران وسیله‌ی تبلیغی، بمباران خبری می‌کنند برای اینکه این واقعیت را واژگون جلوه دهند؛ اما حقیقت سربلندی زن مسلمان ایرانی غیرقابل کتمان است.

یکی از دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی، هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی است؛ امری که موجبات ترقی و تعالی زنان را پس از انقلاب اسلامی فراهم آورد.

یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی، آن است که در سایه‌ی این نظام مقدس، زنان فرزانه و تحصیل‌کرده و خوش‌فکر و ممتاز از لحاظ فکری و عملی در جامعه‌ی ما رشد و نمو یافته‌اند.

نیمی از جمعیّت کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند؛ در ۴۰ سال اخیر بر خلاف دوران منحط رژیم ستمشاهی که تلاش می‌شد، زن ایرانی همچون زن غربی، مظهر تبرّج و جلوه‌گری و هیجان جنسی باشد، تلاش شده تا از امکان و استعداد عظیم وجودی زن برای تعالی جامعه بهره گرفته شود.

   فاطمه نصیری بانوی جوان ملایری  تنها زن ناشر این شهرستان است

 هفته کتاب فرصتی شد تا گفتگویی با این بانوی موفق و پر افتخار ملایری داشته باشیم

 فاطمه نصیری با اشاره به اینکه فارغ التحصیل رشته علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه پیام نور شهرستان ملایر است اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، مجوز نشر کتاب دریافت و فعالیت اصلی نشر را در سال ۱۳۹۵ شروع کرده‌ام.

بانوی ناشر ملایری  در خصوص فعالیت هایش در مورد نشر کتاب افزود:  از سال ۱۳۹۵ تا به اکنون ۷۰ عنوان کتاب با موضوعات متفاوت در رده سنی بزرگسال و کودک نشر و چاپ کرده ام و نیز کتابهایی در شرف انجام دارم.

وی بیان کرد:، با توجه به اینکه مخاطبان برایم مهم هستند کتابهایی را پذیرش می کنم که از لحاظ محتوا و سبک نوشتاری قوی و دارای درونمایه باشند.

نصیری تصریح کرد: هم اکنون در شرف نوشتن کتاب داستانی با همکاری ویژه ۱۰ دانش‌آموز در مدرسه ابتدایی ۱۷ شهریور شهرستان ملایر هستم که این کتاب با موضوع محیط زیست است و قرار است که این کتاب به صورت قصه‌های حرکتی با همکاری اداره محیط زیست شهرستان ملایر برای عموم مردم اجرا شود.

 وی به کتب منتشر شده خود در طول فعالیتهایش اشاره کرد و افزود:  از سال ۱۳۹۵ تا به اکنون بالغ بر ۷۰ عنوان کتاب نشر و چاپ نموده ام و موفقیت کتابها و نویسندگانشان که بسیار بوده است و می توانم به چند نمونه برجسته اشاره کنم که پرفروش‌ترین آن‌ها اعم از: کتاب با عنوان (حماسه بابک از اقای همایون مطیعی)، دو کتاب شعر با عنوان (شکوه های پنهانی و مه زون مادریم دوس دارم سروده اقای احمد رادفر)، کتاب با عنوان (آبشار عاشقان سروده شهید حسین روزبهانی) کتاب با عنوان (دلم دوده تونه کرده دواره همراه با DVD سروده آقای فریدون محمودی)، کتاب با عنوان (از حنجره چکاوک آبی سروده آقای ناصر صارمی)، کتاب با عنوان (شناخت داروهای ایران با رویکرد کاربردی از آقای دکتر علی جلالی فیروزکوهی و خانم دکتر مرضیه موسوی)، و ...  بوده است ...

 این بانوی ناشر ملایر در پاسخ به ایتن سوال که  آیا موفقیت‌هایی هم در زمینه نشر کتاب‌هایتان تا کنون داشته بیان کرد: بله از جمله کتابهایی که بسیار پرفروش بود و از شهر شهریار هم سفارش چاپ کتاب رو داشتم کتاب با عنوان ("حماسه بابک") نویسنده و گردآورنده اقای همایون مطیعی بود که با حمایت فرهنگی شهرداری ملایر همراه بود و در کتابفروشیهای ملایر به فروش رسید.

وی  اضافه کرد: در هفته کتاب نیز کتابی با عنوان (رازگشایی قتل عبدالحسین دیبا «در زندان ملایر») گردآورنده و تألیف آقای مسعود چوبین  و انتشارات بنده در یک آیین رسمی رونمایی ۱۴۰۲ در شهرستان ملایر رونمایی می‌شود.

  فعالیت های فرهنگی و جهادی در مناطق کمتر برخوردار

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نشر کتاب فعالیتهای فرهنگی زیادی را در مناطق کمتر برخوردار شهرستان ملایر به صورت جهادی دارد گفت: به صورت جهاد فرهنگی از سال ۱۳۹۵ تا به اکنون به صورت خودجوش در زمینه تجهیز کتابخانه در مدارس کم برخوردار استان همدان «مناطق روستایی» با حمایتهای فرهنگی همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، خانواده محترم محیط بان شهید مهندس عبدالله یاری و اقوام و دوستان نزدیکم اقداماتی را داشته که این برنامه ها ادامه دارد.

نصیری اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ با همکاری ویژه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مدیران موسسه خیریه حامی مهربانو ۵۰۰۰ عنوان کتاب و قسمت اعظم این آمار را با حمایت ویژه خانواده محیط بان شهید مهندس عبدالله یاری را به ۸۰ مدرسه کم برخوردار استان همدان تقدیمکردیم و و هم اکنون این فعالیت ادامه دارد ...

این بانوی فعال  اضافه کرد: در مسیر تجهیز کتابخانه برای مدارس کم برخوردار،    بوده وهمکاری ویژه‌ای با مجموعه فراجا استان همدان دارم که به صورت آموزش سواد رسانه‌ای و استفاده بهینه از فضای مجازی است که در این وادی به موفقیت های  خوبی نائل شده ام.

 نصیری  با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بیشتر وقتم را برای مدارس مناطق کم برخوردار استان همدان گذاشته  و تلاشم بر این است که با حمایتهای همکارانم و دوستانم بتوانیم کتابهایی در موضوعات مفید و علمی را تهیه کنیم  گفت: امیدوارم بتوانم در جهت تجهیز کتابخانه این مدارس قدم برداریم که  در تابستان امسال مدرسه ۱۷ شهریور ملایر را با تلاش دوستانم به کتابخانه تجهیز کردیم و هم اکنون برای این مدرسه تجهیزات لازمه ادامه دارد و همچنین مدارس کم برخوردار مناطق دیگری از استان را نیز در لیست اقداماتم قرار داده ام ...

توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار عامل اصلی موفقیت های من است

 وی پشتوانه و علت موفقیت‌هایش را  توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار برشمرد و گفت: همچنین حمایتهای مالی و معنوی مادرم و خانواده محیط بان شهید مهندس عبدالله یاری که همیشه در تمام ناهمواریهای زندگیم راهگشایم بوده اند در موفقیتهایم موثر بوده است.

ناشر ملایری وظیفه یک ناشر خوب را  در عرصه نشر و چاپ راستگویی، متعهد، انعطاف پذیری، دارای روحیه شاد، امانت دار و رازنگهدار نویسندگانش دانست و تصریح کرد:در مسیر نشر و چاپ به فکر سود و درآمدزایی نباشد، وقتی که یک ناشر به فکر درآمدزایی باشد از اصل کار غافل می شود.

  یک ناشر خوب باید از نویسندگان دارای قلم و محتوا حمایت کند

وی ادامه داد: یک ناشر خوب باید از نویسندگان خوب و دارای قلم پر محتوا حمایت کند،   متأسفانه یکی از دلایلی که کتاب پرمحتوا در سطح کشور نداریم این هست که برخی از ناشران به محتوا و اثری که منتشر می‌کنند اهمیت نمی دهند و در پایان کتابی را وارد بازار می کنند که اصلاً مخاطب ندارد.

 نصیری یادآور شد: مسلما وقتی کتابی محتوا نداشته باشد به بطن و شالوده سواد کشور لطمه و آسیب خواهد زد.

 فاطمه رحمتی  ملایر

کد خبر 1733762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha