بانک های باید در حمایت از تولید و مهارتورم نقش آفرینی کنند

آصفری به بیان اینکه بانک ها باید به تعهدات خود عمل کنند، گفت: بانک های باید در حمایت از تولید و مهارتورم نقش آفرینی داشته باشند.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمد حسن آصفری، امروز گنج شنبه (۲۵) آبان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و در برنامه هفتم توسعه رشد ۸ درصد اقتصادی به تصویب رسید، گفت: این جز با همت بخش خصوصی و دولت محقق نخواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است برای اجرایی و عملیاتی شدن برش ۸ درصدی از بالاترین تا پایین‌ترین سطح مدیریت ورود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، فصل‌الخطاب در همه امور است، ادامه داد: باید  همه مسولان اجرایی پشتیبان این مهم و سیاست رهبری باشند.

این مقام مسول همچنین با اشاره به اینکه در برنامه هفتم مصوب شده که در سال نخست برنامه هفتم(۱۴۰۳) باید تمام اموال و دارایی و تجهیزات بانک‌ها اعلام شود، خاطر نشان کرد: این امر شفافیت لازم را محقق می‌کند.

آصفری همچنین با اشاره به اینکه دومین مصوبه برنامه هفتم نیز حسابرسی است و این اجازه داده شد که حسابرسی مجددی را بانک‌ها داشته باشند، گفت: بانک ها باید  تسهیلات را در اختیار بخش تولید قرار دهند، همچنین در برنامه هفتم مصوب شد که هیچ تکلیف مازادی برای بانک‌ها مشخص نشود و تکلیف مازاد تنها براساس سیاست ابلاغی و قوانین دائمی کشور باشد.

وی با بیان اینکه در  برنامه هفتم به استان و استاندار این اختیار داده شده که در صورتی که بانک‌ها به تکالیف و تعهدات خود در حوزه تولید، مسکن، ازدواج، اشتغال  عمل نکنند جریمه نقدی شوند، گفت: جریمه آنها به صورت نقدی و تعطیلی شعب است.

نمایند ه مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز جنگ اقتصادی در کشور حاکم است و بانک‌ها موظف هستند سیاست‌های کلان دولت در سطح استان و سطح کشور را اجرایی و عملیاتی کنند و باید در این حوزه انضباط مالی بانک‌ها مشخص شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال بانک‌ها باید در بخش تولید و کمک به مهار تورم کمک داشته باشند، ادامه داد: منابع بانک‌ها باید در استان باشد و در تهران تجمیع نشود.

آصفری همچنین با بیان اینکه، شرکت‌های بیمه نباید قراردادها را در تهران منعقد کنند، گفت: این امر سبب می شود تا منابع در پایتخت هزینه شود و اتاق بازرگانی استان می‌تواند مصوب کند که برای هرکدام از شرکت‌ها که قرارداد خود را در خارج از استان منعقد کنند کارت بازرگانی تمدید نشود.

کد خبر 1733882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha