طرح‌ آباد توان اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی را افزایش می‌دهد

فکور گفت: اجرای طرح آباد که از اسفند ۱۴۰۱ در کردستان رقم خورده است توان اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی را افزایش می‌دهد.

شاهین فکور رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: رشته‌های دانشگاه متناسب با نیاز بازار به کد رشته‌ها افزوده شد تا دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی به بازار کار ورود یابد.

وی با اشاره به اهمیت وجود صنایع در کنار آموزش افزود: در کردستان مرکز آموزشی داریم که دانشجو در بدو ورود ضمن آموزش مهارت لازم را نیز برای ورود به عرصه کار تصمینی خواهند دید.

وی خاطر نشان کرد: در کردستان شش هزار و ۵۱۸ نفر مشمول این طرح شدند و قرار است به ۲۷ هزار نفر برسد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به تاسیس مراکز جدید علمی کاربردی در استان گفت: هیچ برنامه‌ای برای تاسیس مرکز جدید علمی کاربردی نداریم مگر اینکه صنایع در کنار آموزش قرار گیرد و زمینه جذب دانشجوهایی را فراهم می‌کنیم که اشتغال آنها تضمین شود و تعهد شغل برای آنها تعریف شده باشد.

فکور تصریح کرد: استفاده از تسهیلات برای دانشجویان از دیگر اقدامات دیگر ما است که پیگیری کرده‌ایم که در مجموع ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: مهمترین طرح دانشگاه علمی کاربردی در حوزه اشتغال طرح آباد( آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان) است که از اسفند سال قبل آغاز شده و مصوبه وزارت علوم را دارد.

فکور خاطر نشان کرد: برای دانش‌آموختگان در قالب دوره‌های تک پودمان ضعف مهارتی را باید جبران کنیم و توان اشتغال دانش آموخته را بالا ببریم که بر این اساس در دانشگاه علمی کاربردی تاکنون ۱۴۰۲ دوره پودمان تخصصی را برگزار کرده‌ایم که در حوزه صنعت، کشاورزی،فرهنگ و هنر وخدمات اجتماعی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: دو هزار فارغ التحصیل علمی کاربردی را پایش کرده‌ایم که نشان می‌دهد ۶۲.۸ درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه شاغل هستند و از این تعداد ۴۶ درصد آنها بعد از فراغت از تحصیل دارای شغل شده‌اند.

کد خبر 1733906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha