اعمال نیک مومنان ملک خداست که به گرانترین قیمت از آنها می خرد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند متعال در قرآن مجید مغفرت، رحمت، عفو و بهشت خود را در کنار عبادات و اعمال خیر ما که متعلق به خودش است قرار داده و فرموده که من آنها را به قیمت بسیار خوبی از شما خریدار هستم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شامگاه شنبه 27 آبان در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) به سخنرانی پرداخت و گفت: بر اساس طرح پروردگار در قرآن و پیامبر و ائمه(ع) در روایات ما آنچه از اعمال نیک اعم از عبادت الهی و خدمت به خلق را انجام می دهیم را مالک ذاتی نیستیم.

وی با بیان اینکه خداوند مالک ذاتی همه موجودات و انسان هاست، عنوان کرد: همه در تصرف مالکیت و ملکیت خداوند هستند کلمه مالک و مملوک در قرآن مجید و روایات آمده است، در ذات و کار انسان هیچ مالکیتی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: براساس آیات و روایات ما نمی توانیم بگوییم نماز، صدقات، مبرات و اعمال خیر من در ملکیت من است و می‌توانم آن را به خداوند بفروشم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رحمت پروردگار عالم نسبت به انسان موج‌می زند و حدود و نهایت ندارد. اظهار کرد: خداوند در  قرآن کریم خطاب به انسان می فرماید «ای انسان تو هیچ مالکیت و ملکی نداری»؛ همه وجود ما ملک خداست، مالک اصلی این امور ملک‌ خود را که در اختیار ما قرار داده است به گرانترین قیمت از ما می خرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن مجید مغفرت، رحمت، عفو و بهشت خود را در کنار عبادات و اعمال خیر ما که متعلق به خودش است قرار داده و فرموده که من آنها را به قیمت بسیار خوبی از شما خریدار هستم. ابراز کرد: قرآن کریم متقن است و متن آن جزو اسرار نیست که یک طلبه آن را کشف کرده باشد، خداوند در  قرآن می فرماید به طور قطع من خریدار اعمال نیک مومنان هستم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: آنچه غیرمومنان و کافران از بدن هزینه می‌کنند مالک آن ابلیس و شیطان است آنها فقط بدی، نادرستی، نفاق و شرک دارند مشتری اعمال بایدن و نتانیاهوی بدتر از سگ‌ و خوک شیطان است.

این استاد اخلاق بیان کرد: ارزش بسیار مهمی در وجود شما مومنان قیامت باور وجود دارد که خداوند عاقبت بخیری را به شما مومنان هدیه می‌کند، وجود مومن در عبادت و خدمت است، هر انسان مومنی مسولیت دارد که باید آن را بشناسد، خداوند ثروت حلال مومنان را که در مسیر الهی خرج می شود را می خرد.

وی در پایان با اشاره به چند خاطره و داستان خاطرنشان کرد: عصبانیت درونی انسان همچون کوه سیاهی جلوی عقل او ظاهر می شود اگر به خاطر خداوند آندرا بخورد خداوند او را جهت غلبه بر خشم کمک می‌کند.

کد خبر 1734298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha