فعالان عرصه کتاب جهادگران عرصه تربیت هستند/ یکی از بسترهای زمینه ساز تمدن اسلامی و حکومت عدل، کتاب است

حجت الاسلام حسینی گفت: عرصه کتاب برعکس فضای مجازی اثرات مثبت تربیتی خوب و مفیدی برای جامعه دارد و کسانی که در عرصه کتاب فعالیت می کنند جهاد در عرصه تربیت انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امروز (یکشنبه ۲۸ آبان) در مراسم تجلیل از کتابداران و فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: حضرت زینب (س) غیر از وجود نبی مکرم اسلام، شاگرد حضرت زهرا(س) بودند و درک حضور پنج امام معصوم را درک کرده بودند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: حضرت زینب کبری (س) به یک معنا منجی بشریت است و ایشان مبلغ و مسئول زنده نگهدشاتن قیام عاشورا بوده است.

وی با اشاره به مهم خواندن موضوع فعالیت کتابداران و فعالین عرصه کتاب در مساجد، ادامه داد: اثرات کتاب و کتابخوانی در جامعه، زندگی، خانواده، جوانان و نوجوانان و کودکان آنقدر مسئله مهمی است که فلاسفه غرب در حال تهیه داستان نویسی و رمان نویسی در این زمینه هستند.

حجت الاسلام حسینی اظهارداشت: عرصه کتاب برعکس فضای مجازی اثرات مثبت تربیتی خوب و مفیدی برای جامعه دارد و کسانی که در عرصه کتاب فعالیت می کنند جهاد در عرصه تربیت انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه خروجی تربیت را آبان سال گذشته شاهد بودیم، گفت: با تبلیغات رسانه ای در فضای مجازی در اغتشاشات سال گذشته نوجوانانی را شاهد بودیم که حتی حاج قاسم را نمی شناختند.

کتاب یک عرصه بسیار مهم برای تربیت نسل جوان است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: عرصه کتاب یک عرصه بسیار مهم برای تربیت نسل جوان است، نسل جوانی که کمک می کند تا ما به آن جامعه و تمدن اسلامی برسیم.

وی ادامه داد: کتاب برای تعالی جامعه و دوری از نابهنجاری ها و هنجارشکنی ها عرصه بسیار مهی است.

حجت الاسلام حسینی، کتاب را یکی از مهمترین عوامل ترقی جامعه بیان کرد و گفت: کتاب از حیث علمی، اخلاقی، دوری از ازهکاری و نابهنجاری و مشکلات و اختلافات نقش مهمی دارد و موجب ترقی جامعه و حرکت به سمت تمدن اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه کتاب یک اثر مستقیم بر روی نوجوانان دارد، افزود: مقام معظم رهبری هم یکی از اهداف تربیتی را تفکر و خردورزی بیان کردند که یکی از برنامه ها تاثیر مستقیم کتاب روی نوجوانان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: همان طور که فضای مجازی تفکر و خردورزی جوان و نوجوان را خراب می کند و پراکندگی ذهنی به وجود می آورد، بچه ای هم که اهل کتاب باشد تا عمق مطلب را درک می کند.

کتاب برای تفکر و خردورزی بسیار مهم است

وی افزود: کتاب برای تفکر و خردورزی بسیار مهم است و در تربیت نسل جوان تاثیر مستقیم دارد و باید در این عرصه کاری کنیم تا منویات رهبری محقق شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تاثیرات کتاب بر روی انسان ها، گفت: تمدن اسلامی و جامعه اسلامی و حرکت به سمت حکومت عدل در بستر کتاب اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: در عرصه کتاب غیر از فواید و اهمیت آن یکسری موانع هم وجود دارد که یکی از موانع پیشرفت در عرصه کتاب و کتابخوانی فضای مجازی است و یک بلای جان شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: سیاستگذاران ما نیز در عرصه کتاب کم اهمیت نگاری کردند و در تهیه و توزیع کتاب تمرکز ویژه ای که باید داشته باشند، ندارند.

وی اظهارداشت: کتاب های مفید تالیف نشدند یا اینکه بسیار گران هستند، کمبود بودجه، کم بودن تالیف کتاب، تبلیغات محطیی و فرهنگسازی نکردن از مشکلات موجود در این عرصه است.

باید روی کار جبهه ای فکر کرد

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در عرصه کتاب، اهمیت و تربیت نسل جوان چه باید کرد، گفت: با توجه به اهمیت عرصه کتاب، به این مقوله توجهی نمی شود، دشمن جبهه ای برخورد می کند ما هم باید برای مقابله جبهه ای وارد شویم و برخورد کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کار کردن جبهه ای، افزود: باید روی کار جبهه ای فکر کرد، هر کانون دارای یک ظرفیت است و این ظرفیت فقط کتاب و قفسه کتاب نیست بلکه باید با فکر و ایده نو این ظرفیت ها فعال شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تاکید کرد: چاره ای جز کار در جبهه سازی و کار مشارکتی وجود ندارد.

کد خبر 1734369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha