کتابداران مروجان فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند

جوانمرد ضمن تقدیر از کتابداران گفت: کتابداران مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احمد جوانمرد در مراسم تقدیر از کتابداران این شهرستان که باحضور مهری فرماندار و جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امری ضروری است و کتابداران تلاش خوبی در این راستا دارند. 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه با بیان اینکه این فرهنگ باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود، افزود: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی در این راستا است که باید از آن به خوبی بهره بگیریم. 

وی ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را راهی موثر در راستای کاهش معضلات اجتماعی دانست و ادامه داد: انس با کتاب سبب دوری افراد از معصلا و مشکلات می شود. 

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی در بین بچه ها نهادینه شود، بیان کرد: کودکان و نوجوانان ما باید از فضای مجازی دور و با کتاب مأنوس شوند. 


مهندس ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان زرندیه در حاشیه نشست گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص های ارزیابی فرهنگی هر جامعه ای است.

وی در خصوص اهمیت این مقوله مهم انسانی به معجزه پیامبر گرامی اسلام اشاره داشت که خود گواه بر این مهم است. وی پیامبران  صاحب کتاب را شاهدی دیگر برا همیت این موضوع دانست.


مهری توجه ویژه به معیشت کتابداران را از ضروریات دانسته و به  اهمیت این موضوع در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید نمود.

گفتنی است در پایان از کتابداران شهرستان زرندیه بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اهداء لوح وهدایایی تقدیر شد.

کد خبر 1734429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha