پرستاری از جانبازان «جهاد در راه خدا» است

حجت الاسلام مطیعی پرستاری از جانبازان «جهاد در راه خدا» دانست وگفت: برای درک دشواری‌های این کار باید از زاویه مادران و همسران جانبازان به موضوع نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی- نماینده ولی فقیه در استان سمنان  درآیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای «سلامت» و همسران جانبازان ۷۰درصد با یادآوری فداکاری جانبازان هشت سال دفاع مقدس گفت: صِرف زندگی با این عزیزان عبادت محسوب می‌شود و پرستاری همسران این جانبازان از آنها جهاد در راه خدا است.

امام جمعه سمنان با اشاره به دشواری‌های رسیدگی به جانبازان اعصاب و روان و برخی دیگر جانبازان افزود: تحمل بسیاری از مشکلاتی که جانبازان عزیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند برای عموم جامعه دشوار است و افرادی که از این یادگاران دفاع مقدس پرستاری می‌کنند نزد خداوند متعال ماجور خواهند بود.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی حقیقی پرستاران و نیز زنان ایران محسوب می‌شود اظهار کرد: این بانوی تاریخ‌ساز از امیرالمؤمنین علی(ع) تا امام حسن مجتبی(ع) و امام سجاد(ع) پرستاری کرده است.

پرستاری از جانبازان «جهاد در راه خدا» است

وی احترام به مادران و همسران فداکار شهدا و جانبازان را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: وقتی از زاویه یک مادر یا همسر فداکار جانباز به مقوله ایثار و شهادت نگاه کنیم، به ناتوانی خود در تقدیر و بزرگداشت این فداکاری‌ها پی خواهیم برد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: آنکه باید این فداکاری‌ها را جبران کند خود پروردگار متعال است و قطعا این فداکاری‌ها از سوی خداوند جبران خواهد شد.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه خدمت به دیگران یکی از بهترین فرصت‌های عبادت خداوند است گفت: حضرت زینب کبری(س) مصیبت‌های فراوانی را در طول زندگی خود بویژه میدان کربلا متحمل شد اما با این وجود لحظه‌ای از عبادت خداوند متعال غافل نشد.

پرستاری از جانبازان «جهاد در راه خدا» است

ا

مام جمعه سمنان با یادآوری آخرین توصیه‌های امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) از آن بانوی فداکار می‌خواست تا ایشان را در نماز شب دعا کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به توصیفات امام سجاد(ع) از عبادات حضرت زینب(س) گفت: امروز زنان و پرستاران عزیز در فداکاری‌های خود به حضرت زینب(س) تأسی کرده‌اند.

وی شجاعت، علم، ایستادگی و مقاومت را از دیگر وجوه شخصیتی حضرت زینب(س) خواند و افزود: حضرت زینب(س) یکی از نخستین پیشگامان عرصه جهاد تبیین محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام مطیعی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از ایثار و فداکاری جانبازان و همسران و مادران آنها خاطرنشان کرد: بدون تردید دستاوردهای امروز نظام و انقلاب مرهون فداکاری، صبر و استقامت این عزیزان است.

پرستاری از جانبازان «جهاد در راه خدا» است

کد خبر 1734565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha