علیرضا شیروی مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی مولایی مدیر کل همکاری های رسانه ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علیرضا شیروی پس از بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین گفت: حدود ۳۸۰ اثر این نمایشگاه یک نگاه بین المللی می دهد به موضوعات مرتبط با نقش استکبار در هدایت جوامع و جهان و  بیداری ملت‌ها را ارائه می کند و این نمایشگاه از این نظر در این ایام که بحث فلسطین و غزه در جهان مطرح و افکار عمومی را درگیر کرده است، اهمیت بیشتری دارد. 

از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

 شیروی در ادامه گفت: بعد از سالیان سال اشغال این منطقه این آثار به خوبی از نگاه هنرمندان آمریکای لاتین اهمیت مقابله با ظلم وتلاش برای برقراری صلح جهانی را نشان می دهد.
مدیر کل رسانه های خارجی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این نگاه مردم جهان بویژه مردم آمریکای لاتین به مقوله جهان‌خواری امریکا و کشورهای غربی را که تلاش دارند بر جهان سلطه داشته باشند،  نشان می دهد و  در کنار آن بیداری مردم، نسل جوان و خانواده ها را هم بیان می کند، که چگونه باید با این روند مقابله کنند. همچنین  نقش رسانه‌ها نیز در نمایشگاه قابل مشاهده است که رسانه ها چگونه تحت نظام سلطه هستند و تلاش می‌کنند که واقعیت‌ها پنهان یا تحریف کنند.
 مهدی مولایی مدیر کل همکاری های رسانه ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز پس از بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان منطقه آمریکای لاتین گفت: این نمایشگاه از دو وجه  قابل تامل است. یک وجه، پایداری و روایت  اتفاقات در دنیا، مثل ظلمی که در حق مردم فلسطین می‌شود، یا در واقع ظلمی که خیلی‌ها به نام حقوق بشر  انجام می دهند. ولی این در یک مقطع زمانی خیلی کوتاهی می آید و رد می شود، اما آنچه به ماندگاری این روایت در اذهان کمک می‌کند، هنر است  و تا به زبان هنر در نیاید ماندگار نخواهد شد. این کار از این جهت که در موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری سایر بخش‌ها مثل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده، بسیار کار ارزشمندی است.
مولایی در ادامه افزود: وجه دوم، مکان برگزاری نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران است که موزه بین المللی است. وقتی که هنرمندانی از چند کشور در یک نمایشگاه در موزه حضور پیدا می‌کنند، کار معنا پیدا می کند و از انحصار یک کشور یا یک گروه و یک جریان در یک جایی خارج و به یک زبان بین المللی تبدیل می‌شود. از این دو جهت این کار بسیار قابل تحسین تشکر است و خدا قوت و خسته نباشید می گویم خدمت دوستانی که در موزه هنرهای معاصرتهران، در حوزه هنری، وزارت ارشاد و سایر عزیزانی که برای این نمایشگاه تلاش کردند.
علاقه‌مندان می‌توانند تا سوم دی ماه به جز دوشنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر از نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور هنرمندان آمریکای لاتین» در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.
کد خبر 1734726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha