احیاء سنت قرائت‌های خانگی قرآن در سطح محلات فرصت رشد فرهنگ قرآنی در جامعه است

حجت الاسلام دهقاندار با اشاره به اینکه رویداد تخصصی جم آران با هدف احیاء سنت حسنه قرائت قرآن در خانه ها برنامه ریزی شده است گفت: عملیات ویژه جم آران با رویکرد ترویج فرهنگ قرائت قرآن در خانه طرح ریزی شده است.

حجت الاسلام دهقاندار در جریان برپایی رویداد جم آران به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از ضرورت های ترویج فرهنگ قرآن توجه به امر قرائت و روخوانی آن با هدف تأمل و تدبر است. 

مسئول جامعه عصر قرآن استان البرز و مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت عشق افزود: عملیات جم آران با هدف ظرفیت سازی و شناسایی حلقه های میانی در عرصه قرآن و عترت به منظور رشد فرهنگ قرآن طرح ریزی شده است.

وی توضیح داد: حلقه های میانی قرآن راهبری جامعه را با رویکرد تبیین فرهنگ قرائت قرآن در خانه را برعهده می گیرند بر این اساس شناسایی این رابطان با هدف تقویت و ارتقاء سطح دانش آنان در قالب عملیات جم آران طرح ریزی شده است. 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تبیین فرهنگ قرآن در سطح جامعه توضیح داد: این عملیات پنجشنبه نخستین روز آذرماه سال جاری در اردوگاه باهنر جاده چالوس با حضور جمعی از فعالان قرآنی از نقاط مختلف برپا می گردد. 

مسئول جامعه عصر قرآن استان البرز خاطرنشان کرد: جامعه عصر قرآن با توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب با هدف احیاء سنت قرائت قرآن کریم در خانه ها با همراه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز عملیات جم آران را اجرا می کند.

کد خبر 1734891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha